حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی جدید iOS 18 در برنامه دوربین آیفون با الهام از visionOS فاش شد

نوشته

4 هفته قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، شایعات

چند ماه پیش گزارش دادیم که نسخه آینده iOS 18 طبق شایعات ممکن است برخی المان‌های طراحی با الهام از visionOS هدست اپل را به ارث ببرد. حال به‌تازگی، یک تصویر از طراحی جدید برنامه دوربین آیفون در iOS 18 فاش شده است که این شایعه را تأیید می‌کند. اگرچه منبع این خبر مدتی بعد اعلام کرد که این تصویر جعلی است اما باز هم تصویر کلی از چیزی که انتظار می‌رود در آپدیت نسخه آینده iOS شاهد آن باشیم را ارائه می‌کند.

طراحی جدید iOS 18

MacRumors این تصویر را از منبعی ناشناس دریافت کرده که ادعا می‌کند آن را از یک مهندس iOS دریافت کرده است. این تصویر همچنین ظاهراً به‌عنوان بخشی از Apple Design Resources برای iOS 18 گنجانده شده است که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند برنامه‌ها را به‌صورت بصری با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Sketch و Photoshop طراحی کنند.

در ماه فوریه، وب‌سایت The Verifier ادعا کرد که iOS 18 و iPadOS 18 دارای عناصر ظاهری الهام‌گرفته از visionOS هستند. سیستم‌عامل هدست ویژن پرو دارای سطح بالایی از شفافیت عمقی با دکمه‌های شیشه‌ای است که دارای لبه‌های بازتابنده می‌باشد.

به‌عنوان‌مثال، برنامه Apple TV در iPadOS 18 ظاهراً دارای همان نوار ناوبری شفاف است که در نسخه tvOS 17.2 این برنامه در سال گذشته معرفی شد. طراحی این منو شباهت‌های واضحی به visionOS دارد. بر اساس این گزارش، اپل همچنین قصد دارد منوهای مختلف سیستم‌عامل و برنامه‌های داخلی دیگر ازجمله سافاری را در iOS 18 بازطراحی کند.

طراحی جدید iOS 18

طراحی جدید iOS 18

Verifier سابقه متفاوتی با شایعات اپل در طول سال‌ها دارد، اما مارک گورمن از بلومبرگ متعاقباً گفت که اپل درتلاش است تا طراحی iOS را به‌روزرسانی کند. او تأیید کرد که iOS می‌تواند برخی از نشانه‌های طراحی را از visionOS در آینده الهام گیرد، اما انتظار یک بازنگری عمده را نباید داشت.

منبع طراحی اپلیکیشن دوربین iOS 18 ظاهراً با این گزارش‌ها مطابقت دارد و بازنگری اساسی در عناصر بصری اپل مطابق با visionOS را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود اپل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان 2024 WWDC خود در 10 ژوئن/ 21 خرداد، iOS 18 را به‌صورت رسمی معرفی کند.

نظر شما درباره طراحی جدید نسخه آینده سیستم‌عامل موبایلی اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی