حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر 4K از سونی Xperia 1 VI حذف خواهد شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | سونی، شایعات

سونی در تولید پرچمدارهای خود اعتقادهای منحصربه‌فرد خودش را دارد. مثلا به سوراخ نمایشگر یا ناچ روی نیاورده، رزلوشن نمایشگرش 4K است و نسبت تصویر کشیده‌ای دارد. به نظر می‌رسد که برخی از این‌ها به زودی تغییر خواهد کرد. مثلا گفته شده که نمایشگر 4K از سونی Xperia 1 VI حذف خواهد شد.

حذف نمایشگر 4K از سونی Xperia 1 VI

سونی معمولاً در سه ماهه دوم هر سال میلادی از گوشی‌های پرچمدار سری Xperia 1 خود رونمایی می کند. Xperia 1 VI امسال (بخوانید اکسپریا 1 مارک 6) قرار است طی ماه‌های آینده معرفی شود.

پیش‌تر گزارش شده بود که Xperia 1 VI دارای صفحه نمایش 2K با نسبت تصویر 19.5:9 است که متفاوت با صفحه نمایش 4K با نسبت تصویر 21:9 است. سونی این صفحه‌نمایش کشیده با وضوح بالا را در پرچمداران خود ارائه می‌کند تا با فرمت صفحه عریض مورد استفاده در بسیاری از فیلم‌ها مطابقت داشته باشد و تجربه بصری برتری را ایجاد کند.

با این حال، این نسبت تصویر دارای معایبی نیز می باشد. واضح‌ترین عیب آن عدم سازگاری بسیاری از برنامه‌ها و ویدیوها است، به این معنی که نوارهای سیاه در لبه‌های بالا و پایین دستگاه ظاهر می شوند، چرا که اکثر برنامه‌ها برای اجرا روی نسبت تصویر ۱۹:۸ بهینه شده‌اند. این برند احتمالاً در تلاش است تا با این تغییر، پرچمدار آینده Xperia را برای کاربران عمومی جذاب‌تر کند.

این گزارش ادعا می‌کند که ابعاد کلی این گوشی 162 × 74.4 × 8.45 میلی‌متر است و ابعاد نمایشگر آن 149.6 × 69.4 میلی‌متر خواهد بود. در مقایسه با مدل قبلی خود باید گفت که مدل جدید 3 میلی‌متر کوتاه‌تر، 3.4 میلی‌متر عریض‌تر و 1.45 میلی‌متر ضخیم‌تر خواهد بود.

اگرچه این دستگاه در حال گذار به سمت طراحی عمومی‌تر است، سونی رسما عنوان کرده که جک 3.5 میلی متری خود را حفظ کند، ویژگی که در میان گوشی های هوشمند پرچمدار مدرن نادر است.

نظر شما چیست؟ این تغییر را برای پرچمدار ۲۰۲۴ سونی میمون می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)