حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درخواست دولت امریکا از یوتوب برای دریافت مشخصات کاربران

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | امنیت

واقعیت این است که هر داده دیجیتالی که دارید و هر فعالیت آنلاینی که انجام می‌دهید، در نهایت در معرض خطر افشا و دسترسی ناخواسته قرار دارد. در جدیدترین نگرانی پیرامون حریم خصوصی کاربران، شاهد درخواست دولت امریکا از یوتوب برای دریافت مشخصات کاربران هستیم.

حریم خصوصی کاربران یوتوب معنایی دارد؟!

اگر به حفظ حریم خصوصی اطلاعات شخصی خود اهمیت می دهید، ممکن است مجبور شوید گوشی هوشمند و سایر دستگاه‌های خود را دور بیندازید و جنگل یا غار بروید!

حقیقت این است که حریم خصوصی واقعی وجود ندارد، زیرا شرکت‌های بزرگ مانند گوگل همه چیز را در مورد ما می دانند. حتی آنچه را که داریم، کاری که انجام می دهیم و حتی آنچه ممکن است در آینده انجام دهیم.

مایه آرامش است که فکر کنیم آنها این داده‌ها را با هیچ کس، از جمله دولت، به اشتراک نمی‌گذارند، مگر اینکه دلیل خوبی وجود داشته باشد، درست است؟

خوب دوباره فکر کن! به نظر می رسد که دولت ایالات متحده می تواند به گوگل دستور دهد که تمام اطلاعات شخصی شما را فقط به این دلیل که شما یک ویدیو را در YouTube تماشا کرده اید در اختیار آنها قرار دهد.

یوتوب

یوتوب

بر اساس گزارش های اخیر، دولت آمریکا از گوگل خواسته تا اطلاعات شخصی برخی از کاربران خود را به آن‌ها بدهد. ممکن است پس از خواندن این مطلب فکر کنید این کاربران درگیر جرم و جنایت هستند. متاسفانه هیچ داده مشخصی در این زمینه وجود نداشته و مقامات دولت امریکا این افراد را نمی‌شناسند بلکه امیدوارند با بررسی داده‌های شخصی آن‌ها به مضنون برسند!

به گزارش فوربس، دولت امریکا اطلاعات شخصی همه افرادی که ویدیوهای خاصی را بین 1 تا 8 ژانویه 2023 تماشا کرده‌اند از گوگل درخواست کرده است. این اطلاعات شامل نام، آدرس‌ها، شماره تلفن‌ها، کارهایی که این کاربران در Google انجام می‌دادند، و حتی آدرس IP آنها می‌شود.

دلیل اصلی این آشفتگی، دستگیر کردن شخصی با نام کاربری “elonmuskwhm” است.

این فرد به جرم پولشویی و اداره تجارت غیرقانونی انتقال پول تحت تعقیب است. برای یافتن او، مقامات ماموران مخفی را در اختیار داشتند تا از طریق یوتیوب آموزش‌های نقشه برداری از طریق هواپیماهای بدون سرنشین و نرم افزار واقعیت افزوده را برای او ارسال کنند. این ویدئوها توسط ۳۰ هزار نفر تماشا شده و دولت امریکا اطلاعات تمام آن افراد را از گوگل درخواست کرده تا به مضنون خود برسد!

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ برای حریم خصوصی شما این موضوع مشکل‌زاست؟ آیا دولت‌ها مجاز به چنین درخواست‌هایی هستند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)