حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ از تراشه اگزینوس بیشتری در گوشی های خود به‌منظور کاهش هزینه‌ها استفاده خواهد کرد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

اتکای سامسونگ به کوالکام برای گوشی‌های رده‌بالای خود به‌طور قابل‌توجهی در چند سال گذشته افزایش یافته است. گوشی‌های تاشو این شرکت که تنها از تراشه‌های اسنپدراگون بهره می‌برند، درحالی‌که سری گلکسی S23 نیز منحصراً از چیپست پرچمدار کوالکام استفاده می‌کرد. بااین‌حال، سامسونگ تراشه اگزینوس خود را با سری گلکسی اس 24 بازگرداند، اگرچه مدل اسنپدراگون آن‌ها نیز در بازارهای خاصی عرضه می‌شود. اکنون، شایعه شده است که سامسونگ به‌منظور کاهش هزینه‌های خود قصد دارد از تراشه های اگزینوس بیشتری در گوشی های آینده خود استفاده کند.

تراشه اگزینوس بیشتر در گوشی های سامسونگ

تراشه‌ها یکی از بزرگترین هزینه‌های ورودی برای بخش موبایل سامسونگ هستند. اگر کوالکام قیمت چیپست‌های خود را افزایش دهد، سامسونگ چاره‌ای جز پرداخت آنچه این شرکت می‌خواهد، ندارد. با توجه به قیمت‌های بسیار بالا، به‌نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد از امسال چیپست‌های اگزینوس را در دستگاه‌های گلکسی بیشتری قرار دهد تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند.

گزارش اخیر نشان می‌دهد که سامسونگ استفاده از تراشه‌های اگزینوس را در دستگاه‌های گلکسی کاهش داده است. تعداد گوشی‌های مجهز به اگزینوس که در سه‌ماهه چهارم 2023 عرضه شدند، تنها 13 میلیون دستگاه بوده است که 48 درصد کمتر از سه‌ماهه چهارم سال 2022 برآورد می‌شود. درآمد سامسونگ از چیپست‌های گوشی‌های هوشمند نیز در مدت مشابه 44 درصد کمتر بوده است. ازآنجایی‌که چیپست‌های اگزینوس عمدتاً در دستگاه‌های گلکسی استفاده می‌شوند، نشان می‌دهد که این کاهش تا حد زیادی به‌دلیل خرید چیپست‌های بیشتر سامسونگ از کوالکام برای دستگاه‌های رده‌بالا و همچنین از شرکت‌هایی مانند مدیاتک برای برخی از گوشی‌های رده‌پایین خود بوده است.

تراشه اگزینوس بیشتر در گوشی های سامسونگ

تراشه اگزینوس بیشتر در گوشی های سامسونگ

طبق اعداد گزارش تجاری 2023 سامسونگ الکترونیکس، بخش موبایل این شرکت در سال 2023 8.87 میلیارد دلار برای چیپست‌های موبایل هزینه کرده است. همچنین این بخش در سال گذشته 3.1 درصد بیشتر از سال 2022 برای این حوزه هزینه کرده است. این شرکت در این گزارش اشاره کرده که قیمت چیپست‌های موبایل نسبت‌به سال قبل حدود 30 درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ اکنون درحال برنامه‌ریزی برای افزایش استفاده از چیپست‌های اگزینوس در دستگاه‌های گلکسی بیشتری از سال 2024 به بعد است. این اقدام به کاهش هزینه‌های برند کره‌ای کمک می‌کند. سامسونگ همچنین در بهبود رقابت‌پذیری چیپست‌های اگزینوس خود نیز سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا نگرانی‌های کاربران در مورد عملکرد و بهره‌وری انرژی آن‌ها را برطرف کند.

ما امسال با استفاده Exynos 2400 در سری Galaxy S24 شاهد رؤیت نشانه‌هایی از این تغییر بودیم. شایعات کمی نیز وجود دارد که ادعا می‌کنند سامسونگ ممکن است تنها از تراشه اگزینوس در سری گلکسی S25 خود استفاده کند. گلکسی A35 و گلکسی A55 جدید نیز دارای چیپست‌های اگزینوس هستند.

نظر شما درباره استفاده بیشتر از تراشه‌های اگزینوس در گوشی‌های گلکسی سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی