حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک‌های اولیه ناامیدکننده سری Galaxy S24 سامسونگ، چه با Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy چه با Exynos 2400

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، تست، سامسونگ

دیروز بود که رویداد سامسونگ Galaxy Unpacked 2024 برگزار شد. پس از معرفی سری گلکسی S24 فضایی برای کسب تجربه با این محصولات ایجاد شده و خبرنگاران برای کنجکاوی‌های خود به دنبال پاسخ بودند. البته باید در نظر داشت که محصولات ارائه شده در این مراسم هنوز نرم‌افزار نهایی را ندارند. با این حال پس از نصب بنچمارک Antutu نتایج عجیبی ثبت شده است. باید بگوییم که بنچمارک‌های اولیه ناامیدکننده‌ای از سری Galaxy S24 سامسونگ شاهد هستیم، چه با Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy چه با Exynos 2400.

بنچمارک‌های اولیه ناامیدکننده سری Galaxy S24

تصاویری از بنچمارک Antutu روی گلکسی اس ۲۴ اولترا و گلکسی اس ۲۴ مدل پایه منتشر شده است. نتایج این بنچمارک‌ها از ۲ جهت بسیار عجیب به نظر می‌رسند. اول نتیجه نهایی ثبت شده و دوم نحوه رسیدن به نتیجه ثبت شده! اجازه بدهید توضیح بدهیم.

ابتدا باید نگاهی به این نتایج داشته باشیم:

نتیجه بنچمارک Antutu گلکسی اس ۲۴ اولترا مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی

نتیجه بنچمارک Antutu گلکسی اس ۲۴ اولترا مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی

نتیجه بنچمارک Antutu گلکسی اس ۲۴ پایه مجهز به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰

نتیجه بنچمارک Antutu گلکسی اس ۲۴ پایه مجهز به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰

همانطور که می‌بینید تفاوت زیادی بین نتایج حدود ۱.۷ میلیون و ۱.۸۱ میلیونی این دو دستگاه وجود ندارد. تراشه اگزینوس سامسونگ امتیاز کمتری ثبت کرده اما تفاوت امتیاز آنقدرها زیاد نیست که جای نگرانی وجود داشته باشد.

با این حال امتیاز Galaxy S24 Ultra مجهز به تراشه Snapdragon 8 gen 3 For Galaxy واقعا کمتر از حد انتظار است. این تراشه کمی نسبت به مدل پایه Snapdragon 8 Gen 3 اورکلاک شده و اگر امتیاز بهتری نسبت به اعداد بالای ۲ میلیونی آن ثبت نکند، نباید کمتر از آن هم باشد. با این حال ما امتیاز ۱.۸۱ میلیون را برای این محصول شاهد هستیم.

تمام بنچمارک‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام منتشر شد

از طرفی مصرف باتری و افزایش دما در این دو تست واقعا عجیب است. به نظر می‌رسد که مدل گلکسی اس ۲۴ اولترا به شارژ بوده است چون حتی ۱ درصد افزایش باتری داشته و دمای ان فقط ۰.۶ درجه افزایش را نشان می‌دهد که بسیار کم است. در این بنچمارک حداقل چند درجه افزایش دما در هر دستگاهی رخ می‌دهد.

گلکسی اس ۲۴ مدل پایه در مقابل با افت باتری ۸ درصدی و افزایش دمای ۱۴.۳ درجه سانتی‌گرادی تست را به پایان می‌رساند. اگر این تست صحیح باشد، پایداری تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ بسیار زیر سوال خواهد بود.

به هر صورت باید صبر کرد تا نمونه‌های نهایی به بازار بیاید و تست‌های لازم در شرایط صحیح روی آن‌ها انجام شود تا خروجی را ببینیم.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که این عملکرد برای پرچمدارهای ۲۰۲۴ سامسونگ جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)