حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت اندروید ۱۵ احتمالا بالاخره این قابلیت iOS را دریافت می‌کند

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | Android، گوگل

سال‌هاست کاربران آیفون از یک ویژگی مفید که اندروید فاقد آن بود، لذت می‌بردند. این قابلیت “نمایش سلامت باتری” است. این ابزار ساده ظرفیت فعلی باتری را در مقایسه با آنچه که باید باشد، نشان می‌داد. به این ترتیب شما متوجه درصد سلامت باتری می‌شدید. با این حال احتمالا این شرایط در حال تغییر باشد، زیرا شواهد نشان می دهد که آپدیت اندروید ۱۵ می تواند این ویژگی را برای کاربران به ارمغان آورد.

آپدیت اندروید ۱۵

متخصصین در آپدیت اندروید 14 QPR2 بتا 2 که اخیرا منتشر شده، به طور تصادفی به صفحه پنهان “سلامت باتری” برخوردند.

در حالی که این قابلیت در حال حاضر غیرفعال است، تجزیه و تحلیل کد نشان داد که “درصد تخمینی شارژ باتری حال حاضر در مقایسه با زمانی که نو بود” را نشان می دهد. به عبارت ساده، این همان ویژگی درصد سلامت باتری در آیفون ها است.

در حالی که در دسترس بودن این ویژگی هنوز قطعی نیست، گفته می‌شود که می‌تواند در Android 15 ارائه شود. همچنین احتمالاً در ابتدا به صورت انحصاری برای پیکسل عرضه گردد. در نظر داشته باشد که همیشه احتمال لغوشدن عرضه این ویژگی وجود دارد، اما همزمان تلاش‌های اخیر گوگل چیز دیگری را نشان می‌دهد.

جدیدترین آپدیت Pixel Feature Drop قبلاً صفحه نمایش «اطلاعات باتری» را ارائه کرده است که تعداد چرخه باتری و تاریخ ساخت آن را نشان می دهد. علاوه بر این، اندروید 14 توسعه دهندگان شخص ثالث را با API باتری جدید همراه کرد و اپلیکیشن‌ها را قادر ساخت تا سلامت باتری را تخمین بزنند. به نظر می رسد این مراحل راه را برای نمایش سلامت باتری پیش‌فرض هموار می کند.

مزایای چنین ویژگی غیرقابل انکار است، به خصوص برای کسانی که برای مدت طولانی تری گوشی خود را نگه می دارند. گوگل همچنین هفت سال به روز رسانی برای سری پیکسل 8 را وعده داده، بنابراین ویژگی نظارت بر سلامت باتری برای دارندگان جدید پیکسل مفید خواهد بود.

نظر شما چیست؟ این قابلیت به اندورید ۱۵ اضافه خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)