حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توسعه تراشه Dimensity 9400 با همکاری ویوو و مدیاتک انجام خواهد شد

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | مدیاتک، ویوو

طی سال‌های اخیر ویوو به عنوان یک بازیگر کلیدی در توسعه تراشه‌های پرچمدار مدیاتک شناخته شده است. در حالی که ما قبلاً از همکاری Vivo با MediaTek در زمینه توسعه دیمنسیتی ۹۳۰۰ و به ویژه در زمینه هوش مصنوعی آگاه بودیم، گزارش اخیر نشان می‌دهد که این شرکت نیز به طور فعال در توسعه دیمنسیتی ۹۴۰۰ آینده مشارکت دارد. توسعه تراشه Dimensity 9400 با همکاری ویوو و مدیاتک می‌تواند ارتقاهایی در زمینه هوش‌مصنوعی داشته باشد.

توسعه تراشه Dimensity 9400

منابع صنعت تاکید کرده‌اند که تاثیر Vivo بر مدیاتک این امکان را به آن می‌دهد تا با گنجاندن تراشه‌های پرچمدار پیشرفته در محصولات خود، در بازار پیشتاز بماند.

تراشه مدیاتک Dimensity 9300 یک تراشه موبایل 5G AI است که با استفاده از فرآیند 4 نانومتری TSMC توسعه داده شده و 22.7 میلیارد ترانزیستور دارد. این تراشه مدل‌های زبان هوش مصنوعی 1B و 7B و یک مدل بینایی هوش مصنوعی 1B را مستقیما روی دستگاه ارائه می‌کند.

این یکپارچه‌سازی، امنیت داده‌ها را افزایش می‌دهد، عملکرد بلادرنگ را بهبود می‌بخشد و با حفظ داده‌های حساس روی دستگاه و تنظیم عملکردهای هوش مصنوعی بر اساس اولویت‌های فردی، تجربه‌های شخصی‌سازی شده کاربر را امکان‌پذیر می‌سازد.

ویوو Pad Air

همکاری بین Vivo و MediaTek حول پردازنده هوش مصنوعی APU پرچمدار مدیاتک و پلتفرم توسعه هوش مصنوعی NeuroPilot متمرکز است که کارایی عملیاتی مدل‌های هوش مصنوعی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و تجربیات هوش مصنوعی قدرتمند و کارآمدی را ارائه می‌دهد. گوشی‌های هوشمند Vivo، به ویژه سری Vivo X100 به طور قابل توجهی از این فناوری بهره می برند و آنها را به عنوان پیشرو در مدل های هوش مصنوعیِ روی دستگاه، قرار می دهد.

این همکاری برای دو طرف سودمند بوده است، سری X90 ویوو اولین محصولی است که پردازنده Dimensity 9200 را در سطح جهانی عرضه کرد. این روند با سری Vivo X100 می‌یابد. علاوه بر این، تراشه میان‌رده Dimensity 8200 از طریق زیربرند iQOO ویوو و با مدل iQOO Neo 7 SE در سراسر جهان عرضه شد.

به جز ویوو، مدیاتک همچنین در حال کار با OPPO بر روی ادغام هوش مصنوعی در تراشه‌های خود است و تمرکز صنعت بر قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند را برجسته می کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید مدیاتک می‌تواند در بخش محصولات پرچمدار موفق ظاهر شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)