حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت جدید کیبرد GBoard گوگل برای تایپ در حالت افقی ارائه می‌شود

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | نرم افزار

اگر تا به‌حال با موبایل خود در حالت افقی تایپ کرده باشید، می‌دانید که این کار سخت است. بخش زیادی از نمایشگر توسط کیبرد اشغال می‌شود و دیدن محتوا یا اپ دشوار خواهد بود. اگر چنین مشکلی داشتید خبر خوبی برای شما داریم. قابلیت جدید کیبرد GBoard گوگل برای تایپ در حالت افقی ارائه می‌شود.

تایپ افقی بهتر با قابلیت جدید کیبرد GBoard گوگل

حالت عادی GBoard در شرایط افقی بودن گوشی

حالت عادی GBoard در شرایط افقی بودن گوشی

ویژگی جدیدی در نسخه ۱۳.۶ بتا Gboard ارائه شده که وقتی شما گوشی را به صورت افقی در دست دارید، با بازکردن صفحه کلید در حالت شناور، سعی دارد مشکل تایپ در حالت را برطرف کند. وقتی دستگاه را به حالت عمودی برگردانید، کیبرد به حالت معمولی خود باز می گردد.

قابلیت جدید GBoard برای تایپ در حالت افقی

قابلیت جدید GBoard برای تایپ در حالت افقی

همانطور که در تصاویر بالا می‌بینید، پیش از این آپدیت شما یک کیبرد بزرگ و کشیده در سراسر نمایشگر مشاهده می‌کردید که فضای مفید را از بین ‌می‌برد. اگر شما کاربر GBoard بتا باشید و نرم‌افزار خود را به‌روز کنید، حالا وقتی دستگاه در حالت افقی قرار دارد کیبرد در اندازه معمول و به صورت پاپ‌آپ نمایش داده می‌شود.

به این صورت شما فضای کاربردی بیشتری برای اپلیکیشن دارید و کیبرد فضای کمتری را اشتغال می‌کند همچنین شما می‌توانید با اندازه منطقی‌تر کلیدها و کل کیبرد تایپ کنید که تجربه بهتری است.

هر چند پیش از این کیبرد پاپ‌آپ وجود داشته و خودتان می‌توانستید به صورت دستی وارد این حالت شوید، اما این‌که به صورت خودکار این عمل انجام شود قطعا بهتر خواهد بود.

شما اهل تایپ کردن در حالت افقی هستید؟ این قابلیت برای شما مفید به نظر می‌رسد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)