حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ احتمالا S Pen داخلی داشته باشد

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

قلم سامسونگ با نام S Pen شناخته می‌شود. موجودی که با سری نوت متولد شد و پس از اتمام آن سری، در نسل‌های جدید سری گلکسی S Ultra جا خوش کرد. همچنین پشتیبانی از آن به گوشی‌های تاشو جدید سری Fold نیز اضافه شد. البته در این بین یک تفاوت بزرگ وجود دارد، سری S Ultra قلم را در داخل خود جای می‌دهند اما سری Z Fold خیر. به تازگی در گزارشی می‌شنویم که گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ احتمالا S Pen داخلی داشته باشد.

احتمال وجود S Pen داخلی برای گلکسی زد فولد ۶

در حالی که Galaxy Z Fold 5 از S Pen پشتیبانی می‌کند اما محفظه‌ای برای آن و درون بدنه این گوشی تاشو وجود ندارد. همچنین شما باید S Pen را به صورت مجزا برای آن خریداری کنید.

گزارش‌های جدید می‌گویند که احتمالا این روند تغییر کند، زیرا حق اختراع جدیدی که توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) به سامسونگ الکترونیک اعطا شده، نشان می دهد که سامسونگ در تلاش است تا نسل بعدی Galaxy Z Fold بتواند S Pen را درون خود جای بدهد.

این حق اختراع با عنوان “دستگاه الکترونیکی با استفاده از قلم الکترونیکی و روش آن” ثبت است. تصویری از این حق اختراع نشان می‌دهد که چگونه قلم S Pen را می‌توان در پشت یا کنار گوشی تاشو آینده سامسونگ قرار داد.

بله همانطور که می‌بینید، این یک محفظه داخلی مانند گلکسی اس 23 اولترا نیست، اما بخشی است که قلم می تواند در آن قرار بگیرد.

در حال حاضر S Pen یک آپشن اختیاری برای خریداران Galaxy Z Fold 5 است که می‌توانند پس از خرید، آن را در محفظه ویژه قاب مخصوص این گوشی نگهداری کنند. در حقیقت برای این‌که شما همیشه یک S Pen را همراه با گلکسی زد فولد ۵ داشته باشید مجبور هستید که یک قلم را جداگانه بخرید، قاب مخصوص را تهیه کنید و با ضخامت بیشتر آن را حمل نمایید.

اگر این حق اختراع عملی شود، با وجود فضای لازم برای قلم، شاید سامسونگ تصمیم بگیرد که آن را به رایگان درون جعبه گوشی قرار دهد و کاربران هم نیاز به خرید یک قاب مجزا نداشته باشند.

دو هفته پیش برای شما و در ترنجی نوشتیم که برنامه ریزی سامسونگ برای فروش حداقل ۲۰ میلیون گوشی تاشو در سال ۲۰۲۴ انجام شده است. برای تحقق چنین روشی طبیعتا باید انگیزه بیشتری به خریدار داده شود. حضور S Pen در گوشی‌های تاشو شاید یکی از این انگیزه‌ها باشد.

میانگین قیمت فروش موبایل‌های سامسونگ (ASP) معادل 295 دلار است که در مقایسه با میانگین 988 دلاری برای آیفون‌های اپل، خیلی عقب‌تر است. بنابراین این برند کره‌ای هر کاری که بتواند برای ایجاد تقاضای بیشتر برای Galaxy Z Fold 6 انجام می‌دهد تا بتواند به سود بیشتری برسد.

برنامه ریزی سامسونگ برای فروش حداقل ۲۰ میلیون گوشی تاشو در سال ۲۰۲۴

البته به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که سامسونگ این حق ثبت اختراع قرار دادن S Pen درون گوشی گلکسی زد فولد 6 را ثبت کرده، به این معنی نیست که تغییر طراحی حتما در سال آینده رخ خواهد داد یا اصلا در کل عملی می‌شود. با ثبت چنین درخواستی احتمال دارد که طرح مشابهی عملی شود یا شاید هم نشود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید حضور قلم درون گوشی‌های تاشو اتفاق خواهد افتاد؟ پیش از این شایعات مشابهی درباره گلکسی زد فولد ۵ هم داشتیم که حالا می‌دانیم صحت نداشتند.

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ رسما معرفی شد

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)