حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش بازار گوشی های هوشمند در چارک سوم ۲۰۲۳ کاهش یافته است

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار، عملکرد تجاری شرکت ها

فروش بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ اندکی کاهش یافته است. اما نشانه های مثبتی وجود دارد که نشان می‌دهد بهبودی در راه است. با ترنجی همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

سامسونگ همچنان پرفروش‌ترین برند بازار گوشی های هوشمند است

طبق گزارش IDC، فروش بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۳۰۲.۸ میلیون دستگاه رسیده است. این کاهش به دلیل عوامل متعددی مانند تورم و تنش های ژئوپلیتیکی رخ داده است. با این حال اما امیدی در بازار موبایل دیده می‌شود. میزان فروش در بازارهای نوظهور مانند خاورمیانه و آفریقا (MEA)، آمریکای لاتین (LA) و آسیا/اقیانوسیه (به استثنای ژاپن و چین) افزایش یافته است. بازار گوشی های گران قیمت نیز به شکوفایی خود ادامه می‌دهد.

از نظر عملکرد شرکت های سازنده گوشی های هوشمند، سامسونگ با سهم ۱۹.۷ درصد پیشتاز بازار باقی مانده؛ و پس از آن اپل با سهم ۱۷.۷ درصد قرار گرفته است. شیائومی، اوپو و Transsion در رتبه های بعدی قرار گرفتند. بازار چین با کاهش سالانه ۶.۳ درصد، بیشترین کاهش فروش را تجربه می‌کند. پس از آن اروپا، ژاپن و ایالات متحده آمریکا با کاهش ۸.۶ درصدی، ۵.۳ درصدی و ۱.۱ درصدی مواجه شدند. با این حال، بازارهای نوظهور مانند MEA، LA، و آسیا/اقیانوسیه (به استثنای ژاپن و چین) به ترتیب شاهد رشد ۱۸.۱ درصد، ۸.۲ درصد و ۱.۳ درصد بودند.

پرفروش‌ترین برند بازار گوشی های هوشمند

همان‌طور که Gizmochina اشاره می‌کند، به طور کلی، بازار گوشی‌های هوشمند همچنان با چالش‌هایی مواجه است، اما نشانه‌های مثبتی نیز وجود دارد. رشد در بازار های نوظهور و تداوم شکوفایی بازار گوشی های گران قیمت نشان می‌دهد که در آینده، بهبود هایی رخ خواهد داد.

هواوی پیشتاز بازار گوشی های هوشمند تاشو در چین است

نظر شما چیست؟ آیا میزان فروش گوشی های هوشمند در آینده افزایش پیدا خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی