حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رقیب سامسونگی اپل واچ اولترا با نمایشگر Micro LED همراه خواهد بود؟

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات، لوازم جانبی

اپل واچ اولترا نسل ۲ هم معرفی شده اما هنوز سامسونگ رقیبی برای آن عرضه نکرده است. شایعاتی درباره آن وجود دارد و امروز می‌شنویم که رقیب سامسونگی اپل واچ اولترا با نمایشگر Micro LED همراه خواهد بود. شاید این ساعت هوشمند سامسونگ با نام Galaxy Watch Ultra عرضه شود.

رقیب سامسونگی اپل واچ اولترا: Galaxy Watch Ultra

در یک بیانیه مطبوعاتی که اوایل امروز توسط سامسونگ کره منتشر شد، این شرکت اعلام کرد که سامسونگ الکترونیکس در حال بررسی استفاده از پنل‌های Micro LED برای ساعت‌های هوشمند و نمایشگرهای فضای عمومی در آینده نزدیک است.

شایعه‌ای قبلا ادعا می‌کرد که سامسونگ در حال برنامه ریزی برای عرضه مدل Galaxy Watch Ultra، با راهبردی مشابه Apple Watch Ultra است. احتمالا این اولین ساعت هوشمند سامسونگ خواهد بود که از صفحه نمایش Micro LED استفاده می‌کند. حتی شایعه شده که اپل در حال کار بر روی نسخه بعدی Apple Watch Ultra با صفحه نمایش Micro LED است.

دوربین Galaxy S22

صفحه نمایش‌های میکرو ال‌ای‌دی از عناصر LED کوچک‌تر از ۵۰ میکرومتر استفاده می‌کنند که تنها ۱۰ درصد اندازه عناصر LED مورد استفاده در تلویزیون‌های ۱۰۰ اینچی با وضوح بالا یا نمایشگرهای دیجیتال دیگر است. علاوه بر این، عناصر RGB (قرمز، سبز، آبی) مورد استفاده در صفحه‌نمایش‌های Micro LED از مواد معدنی ساخته شده‌اند، بنابراین مشکل سوختگی (مانند OLED) وجود ندارد و می‌توانند روشنایی و کیفیت تصویر عالی را برای مدت طولانی حدود 100000 ساعت حفظ کنند.

چنین صفحه‌نمایش‌های میکرو ال‌ای‌دی، رنگ‌های مشکی خالص مانند OLED و نسبت کنتراست تقریباً بی‌نهایت را ارائه می‌کنند و در عین حال روشنایی LCD مانند (یا حتی بالاتر) را بدون رنج بردن از سوختن پیکسل ارائه می‌دهند.

ساعت‌های گلکسی سامسونگ همیشه از صفحه نمایش OLED استفاده می کنند. در حالی که گلکسی واچ‌های قبلی از مشکلات روشنایی و سوختگی رنج می بردند، فناوری در چند سال گذشته تکامل یافته است. نسل فعلی ساعت‌های سامسونگ دارای کیفیت تصویر و روشنایی عالی هستند که در گلکسی واچ 6 به 2000 نیت می‌رسد.

اگر سامسونگ با موفقیت نمایشگرهای Micro LED را پیاده‌سازی کند، می‌توانیم شاهد باشیم که صفحه‌نمایش ساعت‌های هوشمندش به حداکثر روشنایی بالاتری می‌رسند و مشکلات خوانایی نور خورشید را کاملاً از بین می‌برند. با این حال، باید بدانید که چنین صفحه نمایش های Micro LED نیز بسیار گران هستند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید رقیب سامسونگی اپل واچ اولترا با این پنل نمایشگر موفق خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)