حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل قوانین اپ استور را به‌منظور انطباق با دستورالعمل‌های چین سختگیرانه‌تر می‌کند

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

به‌گزارش رویترز، اپل دستورالعمل برنامه‌های خود را در چین به‌روزرسانی کرده است، با قوانین جدیدی که درنظر دارد تا همه برنامه‌های اپ استور برای کاربران محلی مجوز کسب کنند. این حرکت نشان‌دهنده تمایل اپل برای انطباق با محدودیت‌های سختگیرانه اینترنت در چین است. اما این تغییرات چگونه بر کاربر معمولی آیفون در چین تأثیر خواهد گذاشت؟

قوانین اپ استور اپل در چین

اپل جمعه گذشته شروع به درخواست “پرونده ارائه‌دهنده محتوای اینترنتی (ICP)” از توسعه‌دهندگان هنگام ارسال برنامه‌های جدید برای انتشار در اپ استور محلی کرد. بایگانی ICP سیستم ثبت دولتی موردنیاز برای فعالیت قانونی وب‌سایت‌ها در چین است.

برای دریافت مجوز، توسعه‌دهندگان باید یک شرکت در چین داشته باشند یا با یک ناشر محلی کار کنند، شرطی که مانع از پذیرش تعداد زیادی از برنامه‌های خارجی شده است.

اکثر فروشگاه‌های اپلیکیشن محلی، ازجمله آن‌هایی که توسط Tencent و Huawei اداره می‌شوند، حداقل از سال 2017 این پرونده را پذیرفته‌اند، بنابراین اپل به‌سادگی با سیاست به‌روزرسانی‌شده‌ای که در صنعت نشر نرم‌افزار چین ایجاد شده است، مطابقت دارد.

قوانین اپ استور چین

قوانین اپ استور چین

چین قبلاً وب‌سایت‌های بسیاری از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب غربی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک و یوتیوب را مسدود کرده است، اما کاربران آیفون در چین با استفاده از سرویس‌های VPN غیرمجاز که آن‌ها را به یک سرور اینترنتی خارج از اینترنت متصل می‌کند، می‌توانند برنامه‌های خود را از اپ استور اپل دانلود کنند.

طبق قوانین جدیدی که در ماه ژوئیه توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین صادر شد، اپل دیگر نمی‌تواند از جولای آینده چنین برنامه‌هایی را در اپ استور چین ارائه کند، مگر اینکه اپراتورهای اپلیکیشن در سامانه دولت محلی ثبت‌نام کنند.

مقامات چینی هفته گذشته به کارکنان اپل گفته‌اند که این شرکت باید قوانین ممنوعیت برنامه‌های خارجی ثبت‌نشده را اجرا کند و از این طریق شکافی را که به کاربران چینی آیفون امکان می‌دهد آن‌ها را دانلود کنند، ببندد. گفته می‌شود که به اپل گفته شده است که قوانین جدید برای سرکوب کلاه‌برداری‌های آنلاین و انتشار اطلاعاتی که قوانین سانسور چین را نقض می‌کند، موردنیاز است.

اکثر اپراتورهای برنامه‌های خارجی بعید است که در سامانه دولت چین ثبت‌نام کنند، زیرا انجام این کار آن‌ها را مجبور به رعایت الزامات انتقال داده و سانسور می‌کند. این امر باعث می‌شود اپل چاره‌ای جز حذف اپلیکیشن آن‌ها نداشته باشد یا با تحریم‌های قانونی دولت چین روبرو شود.

نظر شما درباره اعمال قوانین سختگیرانه اپ استور اپل در چین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی