حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس 24 سامسونگ احتمالاً از اتصال ماهواره ای دو طرفه بهره خواهد برد

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

سال گذشته شایعه شده بود که سامسونگ سری گلکسی اس 23 را به اتصال ماهواره‌ای برای تماس و پیام‌رسانی اضطراری مشابه آیفون 14 مجهز می‌کند. اما درنهایت این اتفاق نیفتاد و گلکسی اس 23 فاقد اتصال ماهواره‌ای برای خدمات اضطراری است. بااین‌حال، گزارش شده است که سامسونگ سال آینده اتصال ماهواره ای را به نسل جدید پرچمداران سری گلکسی اس 24 خود می‌آورد و این بار، این شایعه پشتوانه محکم‌تری نیز دارد.

اتصال ماهواره ای دو طرفه گلکسی اس 24

لی جونگ هو، وزیر علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی، در مصاحبه‌ای با Yonhap News، ادعا کرد که انتظار می‌رود برندهای داخلی این کشور گوشی‌های هوشمند سال آینده خود را با سرویسی عرضه کنند که انتقال داده را بین دستگاه‌های 5G و ماهواره‌ها به‌ارمغان می‌آورد. ازآنجایی‌که سامسونگ تنها برند بزرگ گوشی‌های هوشمند در کره جنوبی است (پس از اینکه ال جی بخش گوشی‌های هوشمند خود را تعطیل کرد)، به‌طور گسترده‌ای توجیه می‌شود که این شرکت می‌تواند سال آینده اتصال ماهواره‌ای را به گوشی‌های هوشمند خود بیاورد.

لی جونگ هو در این مصاحبه گفت: «نمی‌توانم با اطمینان بگویم، اما می‌دانم که صنعت داخلی درحال بررسی تجاری‌سازی این سرویس در سال آینده است و انتظار دارد سال آینده استاندارد مربوط به ارتباطات ماهواره‌ای فراهم شود.»

اتصال ماهواره ای دو طرفه گلکسی اس 24

اتصال ماهواره ای دو طرفه گلکسی اس 24

اسنپدراگون 8 نسل 2 که امسال در گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ استفاده شد، می‌تواند به ماهواره‌های LEO (مدار پایین زمین) برای تماس‌های اضطراری و خدمات پیام‌رسانی متصل شود. بااین‌حال، تمامی پرچمداران جدید سامسونگ ازجمله سری گلکسی اس 23 و گلکسی زد 5 این شرکت، فاقد اتصال ماهواره‌ای هستند. سامسونگ در اوایل سال جاری توضیح داد که اکوسیستم اتصال ماهواره‌ای هنوز بالغ نشده است و قبل از ارائه این ویژگی جدید، منتظر بهبود اکوسیستم خواهد بود. حال گفته می‌شود این شرکت کره‌ای با Iridium Communications که دارای یک صورت فلکی ماهواره‌ای در مدار پایین زمین برای ارتباطات اضطراری است، همکاری می‌کند.

انتظار می‌رود سامسونگ سری گلکسی اس 24 را در سه‌ماهه اول سال 2024 معرفی کند. همچنین انتظار می‌رود گلکسی اس 24، گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24 اولترا در دو نسخه عرضه شوند: یکی با تراشه اگزینوس 2400 و دیگری با اسنپدراگون 8 نسل 3. اگر گلکسی اس 24 از اتصال ماهواره‌ای برخوردار شود، حتی اگزینوس 2400 نیز باید این ویژگی را در سطح سخت‌افزاری به‌صورت فعال داشته باشد. سامسونگ تاکنون اتصال ماهواره‌ای دو طرفه خود را برای تراشه‌های اگزینوس توسعه داده است که می‌تواند در گلکسی اس 24 استفاده شود. درحال‌حاضر، تنها گوشی‌های هوشمند هواوی دارای قابلیت اتصال ماهواره‌ای در سراسر اکوسیستم اندروید هستند.

اتصال ماهواره‌ای دو طرفه برای ارتباطات اضطراری، تلفن‌ها را قادر می‌سازد تا به ماهواره‌های مدار پایین زمین متصل شوند تا تماس‌ها و پیام‌ها را هنگامی که هیچ شبکه تلفن همراهی در نزدیکی نیست، ارسال کنند. این قابلیت همچنین به کاربران امکان می‌دهد تا زمانی که در منطقه‌ای بدون اتصال سلولار گم می‌شوند، بتوانند با ارسال پیامی ازطریق ماهواره، درخواست کمک اضطراری کنند. در آینده، فناوری‌ها می‌توانند به تلفن‌های معمولی امکان ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه بدون سخت‌افزار اضافی را بدهند و یکی از این فناوری‌ها در گذشته در گلکسی اس 22 اولترا آزمایش شده است.

نظر شما درباره اتصال ماهواره ای دو طرفه گلکسی اس 24 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی