تغییر لوگو یا تغییر طراحی لوگو از مواردی است که برندهای بزرگ هر چند سال یکبار انجام میدهند. اوپو یکی از برندهای چینی سازنده موبایل است و هر چند در بازار ما سهم خاصی ندارد اما در بازار چین حرفهای زیادی برای گفتن دارد. به تازگی یک تغییر طراحی در لوگو این برند رخ داده است. باید گفت کهلوگو جدید Oppo از رنگ سنتی این برند فاصله میگیرد.
اوپو خیلی بیسروصدا تصمیم گرفت که رنگ سبز نمادین خود را کنار بگذارد و از این به بعد شروع به استفاده از سایههای مشکی کند. کاربران چینی متوجه تغییرات در تصاویر پروفایل این برند در شبکه اجتماعی چینی Weibo شدند.
در نهایت، شرکت تصمیم گرفت به یکی از طرفداران پاسخ دهد و گفت:
رنگ سبز همچنان یک جزء مهم برند باقی میماند که در طراحیهای بصری تعاملی برای غنیسازی هر صحنه ای که برند با کاربران ملاقات می کند استفاده می شود.
در این بیانیه همچنین آمده است که در آینده، لوگو به تدریج استفاده از رنگ سبز را کاهش می دهد و به صورت تک رنگ ظاهر می شود، به این معنی که فقط سبز را حذف نمی کند، بلکه همه رنگ ها را حذف می کند.
این موضوع در وب سایت Oppo هم قابل مشاهده است، جایی که لوگو سبز از بین رفته است و صفحات دوباره طراحی شده اند.
با نگاهی به گذشته، لوگوی سبز به تدریج از ارتباطات بازاریابی Oppo حذف شده است. در واقع حروف سفید هستند که گاهی اوقات با عناصر بصری مختلف بهتر سازگار می شوند.
نظر شما چیست؟ این تغییر را میپسندید؟ آیا هر برندی باید حتما یک رنگ لوگو داشته باشد یا سیاه و سفید بودن کافی است؟