حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید 14 ارسال پیامک ماهواره ای برای گوشی‌های پیکسل و گلکسی را فراهم می‌کند

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۴، شایعات

ارتباطات ماهواره‌ای از طریق تلفن‌های ما بالاخره درحال تبدیل شدن به یک واقعیت است. درحال‌حاضر، سری آیفون 14 اپل از این ویژگی پشتیبانی می‌کند و به‌نظر می‌رسد که گوگل نیز درحال کار بر روی ارائه قابلیت ارسال پیامک ماهواره ای برای گوشی‌های گلکسی و پیکسل بهره‌مند از سخت‌افزار مناسب آن در اندروید 14 است.

پیامک ماهواره ای اندروید 14

بر اساس یک توییت منتشرشده توسط حساب Pixel #TeamPixel، انتظار می‌رود سیستم‌عامل آینده Android 14 از قابلیت پیامک ماهواره‌ای پشتیبانی کند. هنگامی که این ویژگی درنهایت ارائه شود، در ابتدا برای گوشی‌های Pixel و Galaxy در دسترس خواهد بود. این نباید تعجب‌آور باشد زیرا ما پیش از این در مورد نحوه استفاده از Galaxy S22 Ultra برای برقراری اولین تماس ازطریق ماهواره، حتی با وجود اینکه این تلفن به‌طور رسمی از آن پشتیبانی نمی‌شود، شنیده‌ایم.

میزان پشتیبانی ماهواره‌ای هنوز در مورد گوشی‌های هوشمند مشخص نیست، اما باید منتظر ماند و دید که اندروید 14 چگونه از این ویژگی استفاده می‌کند. همچنین درک این نکته مهم است که همه گوشی‌های اندرویدی متفاوت ساخته می‌شوند، مخصوصاً وقتی صحبت از تولیدکننده به‌میان می‌آید و درحالی‌که سامسونگ ممکن است بزرگترین برند اندرویدی بوده و بیشترین تأثیر را نیز در این پلتفرم داشته باشد، این امکان وجود دارد که با وجود آخرین نسخه اندروید که از این ویژگی پشتیبانی می‌کند، سایر شرکت‌ها این قابلیت را برای گوشی‌های خود ارائه نکنند.

پیامک ماهواره ای اندروید 14

پیامک ماهواره ای اندروید 14

هر چه که باشد، انتشار نسخه نهایی اندروید 14 چندان دور نیست و در اوایل پاییز درکنار سری پیکسل 8 ارائه خواهد شد. می‌توانید انتظار داشته باشید که تراشه آینده Tensor G3 گوگل از این ویژگی پشتیبانی کند. علاوه‌بر آن، نسل جدید گوشی‌های پرچمدار نیز به‌زودی معرفی خواهند شد، به این معنی که ما شاهد سخت‌افزار قانع‌کننده‌ای از شرکت‌های مختلف خواهیم بود و احتمالاً نگاهی به این خواهیم داشت که کدام گوشی هوشمند از قابلیت ارسال پیامک ماهواره‌ای و سایر ویژگی‌های ارتباطی مبتنی‌بر ماهواره پشتیبانی خواهد کرد.

ارتباط ماهواره‌ای در تلفن‌ها هنوز یک ویژگی جدید است که راه طولانی در پیش دارد و خوشحالیم که اندروید 14 آن را به جریان اصلی می‌آورد. در اینجا، درک این نکته مهم است که ما قرار است ویژگی‌های بیشتر و بیشتری حول این نوع ارتباطات به‌دست آوریم و امید می‌رود که تولیدکنندگان بیشتری این قابلیت را برای گوشی‌های خود ارائه کنند.

نظر شما درباره قابلیت ارسال پیامک ماهواره ای در اندروید 14 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی