حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکایت توییتر از متا بابت ایجاد Threads ازطریق استخدام غیرقانونی کارمندان و سرقت اسرار این شرکت

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | متا

توییتر درحال آماده‌شدن برای شکایت از متا به‌منظور انتشار اپلیکیشن Threads است که به‌عنوان رقیب مستقیم این شبکه اجتماعی عمل می‌کند. در نامه‌ای به متا، یک وکیل توییتر استدلال کرده که این شرکت چندین حقوق مالکیت معنوی را نقض کرده است. مطمئناً به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک به‌دنبال هیچ دردسر تازه‌ای نیست، به‌خصوص در زمانی که او تلاش می‌کند آخرین و گران‌ترین خرید خود را به یک نهاد سودآور تبدیل کند. بااین‌حال، وی ضمن یک توییت بیان می‌کند که «رقابت خوب است، اما تقلب نه.»

شکایت توییتر از متا بابت ایجاد Threads

تنها چند ساعت پس از انتشار رسمی Threads، نشریه Semafor نامه‌ای را به‌اشتراک گذاشت که توسط یک وکیل توییتر به نام Alex Spiro برای مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، ارسال شده و این شرکت را به موارد زیر متهم کرده است:

آقای زاکربرگ عزیز:

     من از طرف X Corp.، به‌عنوان مالک اپلیکیشن Twitter، می‌نویسم. بر اساس گزارش‌های اخیر در مورد برنامه Threads که اخیراً راه‌اندازی کرده‌اید، توییتر نگرانی‌های جدی دارد که متا ازطریق این پلتفرم در سوء استفاده سیستماتیک، عمدی و غیرقانونی از اسرار تجاری توییتر و سایر مالکیت‌های معنوی شرکت کرده است.

برگه شکایت توییتر از متا بابت ایجاد Threads

برگه شکایت توییتر از متا بابت ایجاد Threads

اسپیرو همچنین متا را به استخدام ده‌ها کارمند سابق توییتر متهم کرده است که به اسرار تجاری این شبکه اجتماعی و سایر اطلاعات بسیار محرمانه دسترسی داشتند. این وکیل همچنین مدعی شده که متا به این کارمندان وظیفه داده است Threads را توسعه دهند تا از اسرار تجاری توییتر استفاده کرده و برنامه رقیب خود را تسریع بخشند که به این معنی است که متا قوانین ایالتی و فدرال کارمندان مستقر در این شرکت را نقض می‌کند.

مدیر ارتباطات متا، Andy Stone، به این نشریه اطلاع داده است که این اتهامات بی‌اساس هستند، زیرا هیچ مهندسی در Threads، کارمند سابق توییتر نیست، به این معنی که این اپلیکیشن به‌صورت پایه از ابتدا و بدون استفاده از به‌اصطلاح اسرار تجاری توییتر ساخته شده است. ایلان ماسک نیز توییتری را منتشر کرد و با ناامیدی گفت: «رقابت خوب است، اما تقلب نه.»

این می‌تواند به این معنا باشد که بنیان‌گذار تسلا ممکن است Threads را به‌عنوان یک تهدید «واقعی» برای توییتر بپذیرد. آخرین به‌روزرسانی زاکربرگ بیان می‌کند که این پلتفرم 30 میلیون کاربر در روز اول انتشار خود داشته است که مقدار قابل‌توجهیست.

مشخص نیست که اگر وضعیت به همین صورت ادامه یابد، آیا دادگاهی برای رسیدگی به این شکایت برگزار خواهد شد و روند قانونی آن چگونه خواهد بود.

نظر شما درباره تهدید به شکایت توییتر از متا پیرامون انتشار اپلیکیشن جدید Threads و حواشی آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی