حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام ۲ مودم جدید با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای معرفی خواهد کرد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

کوالکام، اخیراً از عرضه دو مودم به نام‌های 212S و 9205S خبر داده است. این مودم‌های جدید با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای، به منظور پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد بخش اینترنت اشیا (IoT) سازمانی و همچنین صنعت ارتباط ماهواره ای که انتظار می رود در دهه آینده رونق بگیرد، پیش‌بینی شده‌اند.

مودم جدید با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای

مودم‌های جدید با ارائه اتصال هیبریدی و مصرف انرژی بسیار کم، نوع جدیدی از تراشه‌های این شرکت هستند. این محصولات دارای استاندارد 3GPP Release 17 هستند که آنها را برای ارتباطات ماهواره ای مدار زمینی همزمان (GEO/GSO) ایده آل می کند. علاوه بر این، آنها همچنین از قابلیت های موقعیت یابی جهانی (GPS) پشتیبانی می کنند.

پردازنده ۱۲ هسته ای کوالکام برای کامپیوترهای دسکتاپ

مودم کوالکام 9205S که در حال حاضر وارد بازار شده است، ارائه شده تا اتصال یکپارچه بین دستگاه های IoT و شبکه مخابراتی و ماهواره‌ای را فراهم کند. این ادغام داده‌های موقعیت یابی دقیق را از طریق سیستم جهانی ناوبری ماهواره ای (GNSS) امکان پذیر می کند. در نتیجه، این تراشه در صنایع مختلف مانند ردیابی کانتینرهای حمل و نقل، نظارت بر تجهیزات کشاورزی و دام و مدیریت ناوگان جهانی و حمل و نقل در عملیات زنجیره تامین کاربرد پیدا خواهد کرد.

مودم کوالکام 212S که قرار است اواخر امسال عرضه شود، برای کاربردهای مسافت طولانی و مکان ثابت ساخته شده است. طبق گفته‌های کوالکام، این تراشه در بهینه‌سازی باتری برای افزایش طول عمر دستگاه برتری دارد و وظایفی مانند جمع آوری داده‌های تله متری از مخازن آب و سوخت و سایر تجهیزات زیرساختی را انجام می دهد. علاوه بر این، برای نظارت بر شبکه عمومی، گزارش تشخیص اولیه حریق و غیره به خوبی مناسب است.

هر دو تراشه از پلتفرم Qualcomm Aware استفاده می کنند که خدمات ردیابی دارایی و مدیریت دستگاه را در مناطق دوردست ارائه می دهد. با همکاری ارائه‌دهنده خدمات NTN Skylo، پلتفرم Qualcomm Aware نوید یکپارچه‌سازی بهینه این تراشه‌ها را می‌دهد و عملکرد آن‌ها را افزایش می‌دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید کوالکام می‌تواند پیشرو بستر جدید ارتباط ماهواره‌ای باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)