حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهنمای جامع طراحی سایت فروشگاهی توسط سایت ساز زرین+مهم ترین نکات سال 1402

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

در دنیای امروزی، طراحی و توسعه وبسایت‌های فروشگاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است. با توجه به روند رو به رشد تجارت الکترونیک و تغییرات در عادات خرید مردم، داشتن یک فروشگاه آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین فرصت را برای فروش محصولات و خدماتتان به مشتریان به ارمغان آورید.

در این راهنما، به شما نکات مهمی را برای ساخت سایت فروشگاهی که در نظر دارید ایجاد کنید، توضیح خواهیم داد. این نکات شامل عوامل طراحی واجزای اساسی وبسایت فروشگاهی می‌شود که می‌توانند به بهبود تجربه خرید کاربران کمک کنند و از طریق آن به فروش و رشد کسب و کارتان کمک کنند.

در ابتدا، باید به تعیین هدف و استراتژی کسب و کارتان بپردازید. آیا قصد دارید محصولات فیزیکی را آنلاین به فروش برسانید یا خدماتی ارائه دهید؟ آیا قصد دارید یک فروشگاه متعلق به خودتان راه‌اندازی کنید یا از یک پلتفرم فروشگاهی آنلاین استفاده کنید؟ با داشتن این اطلاعات اولیه، می‌توانید برنامه‌ریزی مناسبی را برای طراحی وبسایتتان انجام دهید.

در ادامه این راهنمای جامع طراحی سایت فروشگاهی توسط سایت ساز زرین مهم ترین مراحل ساخت سایت فروشگاهی را بیان می کنیم و در انتها مهم ترین نکات آن را بیان خواهیم کرد.

راهنمای مرحله به مرحله طراحی سایت فروشگاهی

1– انتخاب نام دامنه

اولین مرحله در طراحی هر سایتی انتخاب نام دامنه است. نام دامنه می تواند شامل نام برند، نوع خدماتی که ارائه می دهید و یا اسم یک شخصی باشید. برای انتخاب نام دامنه به نکات زیر دقت کنید.

  1. 1- سعی کنید دارای عدد نباشد
  2. 2- از نقطه و دش سعی کنید استفاده نکنید
  3. 3- نام دامنه بلند و طولانی انتخاب نکنید
  4. 4- دامنه خاصیت برند شدن و سرچ داشته باشد
  5. 5- به راحتی قابل حفظ کردن باشد
  6. 6- با کسب و کار شما ارتباط داشته باشد
  7. و …

2- تعیین استراتژی و بررسی نیازها

در این مرحله باید هدف و استراتژی کسب و کارتان را مشخص کنید و نیازهای خود را برای سایت فروشگاهی تعیین نمایید. این شامل تعیین نوع محصولات یا خدمات، بازار هدف، رقابت‌ها و اهداف کسب و کار است. در این مرحله می توانید از افراد متخصص و شرکت های طراحی سایت مانند سایت ساز زرین کمک بگیرید تا بتوانید بهترین استراتژی را برای فروشگاه خود داشته باشید.

3- بررسی رقبا و بازاریابی

در این مرحله باید رقبا و سایت‌های مشابه را بررسی و تحلیل کنید تا بتوانید رویکردها و استراتژی‌های بهتری در طراحی و ساخت سایت خود انتخاب کنید. در تحلیل و آنالیز رقبا سعی کنید فقط از آن ها ایده بگیرید و به هیچ عنوان از طراحی آن ها کپی برداری نکنید.

4- طراحی ساختار سایت

در این مرحله باید ساختار کلی سایت را طراحی کنید. این کار شامل تعیین نواحی مختلف مانند صفحه اصلی، دسته‌بندی‌ها، صفحه محصولات، صفحه سبد خرید و صفحه پرداخت است. همچنین باید تصمیم بگیرید که چگونه کاربران به سایت شما دسترسی پیدا کنند و ارتباط بین صفحات را چگونه باید برقرار کنید.

5– طراحی رابط کاربری (UI)

در این مرحله، بر اساس ساختار سایت، باید طرح و ظاهر سایت را طراحی کنید. این شامل انتخاب رنگ‌ها، فونت‌ها، آیکون‌ها و تصاویر است. هدف از طراحی رابط کاربری، ایجاد یک تجربه ظاهری جذاب و کاربرپسند برای کاربران است. اصلی ترین مرحله در طراحی این مرحله است. سعی کنید رنگ و فونت را با توجه به کاربران و موضوع سایت خود انتخاب کنید.

6-توسعه وبسایت

پس از طراحی رابط کاربری، باید به توسعه وبسایت بپردازید. این کار شامل ترجمه طرح طراحی شده به زبان‌های برنامه‌نویسی مانند HTML، CSS و JavaScript است. همچنین باید بخش‌هایی مانند سیستم مدیریت محتوا، سیستم پرداخت، افزونه‌ها و ویژگی‌های دیگر را پیاده‌سازی کنید. اگر سایت خود را با وردپرس طراحی کنید تمامی این کار ها به وسیله افرونه ها انجام می شود.

7- افزودن محصولات

بعد از اتمام طراحی سایت باید محصولات خود را اصافه کنید. اگر قصد بیهنه سازی سایت و سئو را دارید به هیچ عنوان تصاویر محصولات خود را از سایت هایی مثل دیجی کالا و ترب کپی نکنید و سعی کنید یک تیم عکاسی حرفه ای داشته باشید.

8- ایجاد محتوا

سایت فروشگاهی شما باید دارای محتوای مناسب و جذاب باشد. باید توضیحات محصولات، تصاویر، قوانین و شرایط، صفحات درباره ما و تماس با ما و سایر محتواهای مورد نیاز را ایجاد کنید.

9- راه‌اندازی

پس از انجام تست‌ها و بهینه‌سازی‌ها، می‌توانید سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید و آن را به دامنه عمومی متصل کنید.

شرکت طراحی سایت، سایت ساز زرین

علاوه بر هزینه های بالای برنامه نویسی و رقابت شدید، طراحی وب می تواند گیج کننده باشد. بنابراین، یادگیری نکات مفید در مورد نحوه شروع پروژه طراحی وب خود ضرری ندارد. این راهنمای عمیق دارای اطلاعات دقیقی است که به شما کمک می کند تا عوامل مختلفی را که برای اطمینان از اجرای روان پروژه طراحی وب حیاتی هستند در نظر بگیرید.

طراحی و توسعه یک وب‌سایت بی‌نقص کار هرکسی نیست. با این حال، اگر مراحل بالا را به دقت دنبال کنید، مطمئناً می توانید کل فرآیند طراحی وب را بسیار راحت تر کنید.

با این حال، اگر احساس می کنید که به تخصص فنی نیاز دارید، همیشه می توانید با بهترین شرکت طراحی وب که خدمات طراحی وب عالی را با هزینه مقرون به صرفه ارائه می دهد، تماس بگیرید. چه به دنبال یک طراحی وب واکنش گرا یا یک وب سایت تجارت الکترونیک باشید، همیشه می توانید از کارشناسان کمک بگیرید!

اما شاید این سوال به وجود بیاید که چگونه به این شرکت ها اعتماد کنیم؟ مفتخریم که بگوییم شرکت سایت ساز زرین با بیش از 10 سال سابقه در این حوزه با بهترین قیمت طراحی سایت و برترین کیفیت، قدرتمند ترین سایت ها را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با همکاران ما جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.

همچنین با خرید سایت از بهترین فروشگاه ساز آنلاین یعنی سایت ساز زرین ، می توانید برای کسب و کار خود در بازار بزرگ اینترنت سهمی داشته و مشتریان خوبی نیز از این طریق پیدا کنید.

اگر تمایل به کسب درآمد از اینترنت را داشته باشید ، اولین قدم مهم در این زمینه ، ساخت سایت و راه اندازی سایت برای خود می باشد. تنها کافی است از میان وب سایت های آماده سایت ساز ، وب سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید ؛ راه اندازی و تحویل سایت به همراه هاست و دامنه را به ما بسپارید. همچنین اگر تمایل داشته باشید ، ما می توانیم وب سایت شما را به موتور های جستجو از جمله گوگل معرفی کنیم تا سایت شما هم در صفحات گوگل سهمی داشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی