حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا عرضه هدست اپل ویژن پرو با تأخیر و در تعداد محدود است؟ ردپای سونی به‌چشم می‌خورد!

در شرایطی که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند شاهد عرضه محدودی از هدست اپل ویژن پرو (Vision Pro) در سال آینده خواهیم بود، اپل ظاهراً از سونی خواسته است تا تعداد بیشتری از نمایشگرهای استفاده‌شده در این هدست را تولید کند اما شرکت ژاپنی پاسخ منفی داده است.

عرضه هدست اپل ویژن پرو

پیش از این انتظار می‌رفت که Apple Vision Pro در تعداد محدود برای تعطیلات کریسمس به‌فروش برسد، اما با تأیید رسمی اپل، مشخص شد که این هدست تا اوایل سال 2024 در دسترس نخواهد بود. بااین‌حال، هر زمان که این هدست برای خرید در دسترس باشد، اعتقاد بر این است که اپل با ساخت تعداد محدودی شامل تنها 100 هزار دستگاه در سال اول، کار خود را با این هدست نسل اولی شروع خواهد کرد.

بر اساس گزارش رسانه کره‌ای The Elec، اپل از سونی خواسته است که برای تولید بیشتر نمایشگرهای هدست خود آماده باشد. Elec مشخص نمی‌کند که این خبر از کجا سرچشمه می‌گیرد و همچنین گزارش نمی‌دهد که چرا تصور می‌شود سونی این موضوع را رد کرده است. بااین‌حال، The Elec گزارش می‌کند که سونی فقط می‌تواند بین 100 هزار تا 200 هزار پنل نمایشگر در هر سه‌ماهه اپل را تأمین کند. این یعنی درمجموع 800 هزار پنل تا زمان عرضه اولیه هدست اپل.

عرضه هدست اپل ویژن پرو

عرضه هدست اپل ویژن پرو

با فرض اینکه این تعداد پنل به ازای هر چشم در هدست باشد، این بدان معناست که اپل تنها می‌تواند در سال 2023 حداکثر حدود 400 هزار هدست Vision Pro بسازد.

همچنین فرض بر این است که فقط سونی می‌تواند آن‌ها را تولید کند. Elec گزارش‌های قبلی مبنی‌بر اینکه سونی تنها تأمین‌کننده حال‌حاضر اپل است را تکرار کرده است و به‌نظر می‌رسد اپل نیز تمایل چندانی به استفاده از تأمین‌کننده دیگری برای نمایشگرهای هدست خود ندارد.

نظر شما درباره علت عرضه دیرهنگام و در تعداد محدود هدست اپل Vision Pro چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

جونم سونی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی