حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سفر سه روزه به مشهد چقدر هزینه دارد؟

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

شهر مشهد، به‌عنوان پایتخت معنوی ایران، یکی از بزرگ‌ترین مقصدهای گردشگری کشور به شمار می‌آید. این شهر که از نظر جمعیت پس از تهران در رتبه دوم قرار گرفته است، در تمام طول سال پذیرای زائران و مسافران ایرانی و خارجی است.

بعد زیارتی این شهر چنان پررنگ است که گردشگران باوجود خشکی هوای مشهد چه در زمستان و چه در تابستان، باز هم مشتاق سفر به آنجا هستند. این در حالی است که هزینه‌های سفر به مشهد یکی از دغدغه‌های مسافران است و احتمالاً این موضوع برای شما نیز اهمیت دارد.

خوشبختانه مشهد از امکانات تفریحی و اقامتی متعددی برخوردار است و همین موضوع باعث می‌شود در مدیریت هزینه‌های سفر دست‌وبالتان باز باشد؛ چنان‌که می‌توانید واحدهای اقامتی چهارستاره همچون هتل تارا مشهد (https://www.alibaba.ir/hotel/ir-mashhad/mashhad-tara) و هتل ارغوان مشهد (https://www.alibaba.ir/hotel/ir-mashhad/mashhad-arghavan) را با هزینه‌ای به‌مراتب کمتر از هتل‌های پنج‌ستاره رزرو کرده و از امکانات بسیار خوب آن‌ها بهره‌مند شوید. درواقع رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید و حتی نقاط دیدنی مشهد آن‌قدر گسترده و متنوع‌اند که پاسخگوی نیازهای اقشار مختلف مسافران خواهند بود. البته ضروری است برای تخمین حدودی هزینه مسافرت خود به مسائل و عواملی که در ادامه بیان می‌کنیم نیز توجه داشته باشید.

چنانچه شما هم قصد برنامه‌ریزی برای یک سفر سه روزه به مشهد را دارید و از سوی دیگر نیازمند اطلاعات دقیقی راجع به مخارج خود هستید، تا انتها همراه علی‌بابا باشید.

هزینه‌های یک سفر سه روزه به مشهد شامل چه مواردی است؟

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز اشاره کردیم، شهر مشهد با برخورداری از واحدهای اقامتی و امکانات رفاهی متعدد، توانسته علاوه بر گردشگران داخلی، توریست‌های خارجی به‌ویژه افراد عرب‌زبان را به خود جذب کند. به‌عنوان‌مثال، پس از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) اغلب مسافران تمایل دارند به ییلاقات معروف این شهر همچون طرقبه و شاندیز رفته و از انواع جاذبه‌های موجود در این مناطق خوش‌آب‌وهوا لذت ببرند. این موضوع یکی از دلایلی است که می‌تواند بر مخارج سفرتان تأثیرگذار باشد. چراکه کرایه تاکسی برای رفت‌وبرگشت، رفتن به رستوران و خرید سوغاتی در این مناطق، اصولاً هزینه کمی برایتان نخواهد داشت. بااین‌وجود، علی‌بابا در ادامه به برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان برنامه‌ریزی باید مدنظر قرار دهید اشاره می‌کند.

مسافرت به مشهد با تور

ازآنجایی‌که مسافرت با اتومبیل شخصی، دردسرهای فراوانی دارد؛ تور مشهد یکی از پرطرف‌دارترین گزینه‌های سفر به این شهر است. راحتی سفر با تور چنان واضح است که نیازی به توضیح ندارد؛ بنابراین برای آگاهی از جزئیات تور سه روزه مشهد کافی است وارد سایت علی‌بابا شوید و پس از انتخاب نوع واحد اقامتی، تعداد روزهای سفر و در نهایت مشخص نمودن نوع وسیله نقلیه (پرواز، قطار یا اتوبوس) هزینه تمام شده تور را مشاهده کنید.

سفر به مشهد با اتوبوس

اگر ترجیح می‌دهید برای یک سفر سه روزه به مقصد مشهد اتوبوس را انتخاب کنید، باید مسافت شهر خود تا مشهد را در نظر بگیرید؛ چراکه میزان مسافت میان دو شهر بر تعداد روزهای تور نیز تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان‌مثال، مسافت سنندج تا مشهد بیش از 15 ساعت بوده و برای رفت‌وبرگشت با اتوبوس، حداقل یک روز و نیم در جاده خواهید بود. پس یا باید تعداد روزهای سفر را افزایش دهید یا نوع وسیله نقلیه را تغییر بدهید. درمورد بلیط اتوبوس، بر مبنای فاصله شهر خودتان تا مشهد، قیمت‌ها متفاوت است. اما ضروری است بدانید که قیمت اتوبوس‌های VIP که امکاناتی نظیر صندلی تختخواب‌شو، پریز برق و مانیتور دارند، بدون تردید از بلیط اتوبوس‌های معمولی بیشتر است.

سفر با اتومبیل شخصی (سفر جاده‌ای)

چنانچه با اتومبیل شخصی به مشهد سفر می‌کنید، هزینه بنزین را بر اساس مقدار مسافت میان شهر خود تا مشهد را حتماً محاسبه کنید. به‌عنوان‌مثال فاصله تهران تا مشهد تقریباً 900 کیلومتر است. پس به‌ازای هر 100 کیلومتر، چیزی حدود 6 تا 10 لیتر بنزین سه هزارتومانی را بر اساس نوع خودروی شخصی خود باید در نظر بگیرید.

از سوی دیگر باید هزینه اقامت در میان راه (در صورت بعد مسافت) را به مخارج خود اضافه کنید.

نوع واحد اقامتی، هتل؟ هتل آپارتمان یا سوییت؟

همان‌طور که می‌دانید هزینه هتل‌های پنج‌ستاره به‌مراتب بیشتر از سایر هتل‌ها است. بااین‌حال، نزدیکی با دور بودن محل اقامت تا حرم مطهر رضوی نیز بر قیمت نهایی آن تأثیر بسزایی دارد. چنانچه می‌توانید با اتوبوس‌های درون‌شهری یا مترو خود را به حرم برسانید، بهتر است هتل‌های اطراف حرم را از لیست خود حذف کنید.

البته علی‌بابا ضمن رایزنی و انعقاد قرارداد با اغلب هتل‌های مشهد توانسته است هتل‌های چهارستاره مانند هتل تارا مشهد و هتل ارغوان مشهد را با قیمت بسیار کمتری نسبت به نرخ مصوب، برای مسافران رزرو کند. پس برای مشاهده لیست هتل‌های دو تا پنج‌ستاره و هزینه اقامت در هر یک از آن‌ها، به علی‌بابا سر بزنید.

سفر با قطار یا هواپیما

برای سفر با قطار باید به تعداد ستاره‌های قطار، تعداد تخت‌های هر واگن و نوع صندلی (اتوبوسی یا کوپه‌ای بودن قطار) توجه کنید. به‌عبارت‌دیگر، هرچقدر تعداد ستاره‌های یک قطار بالاتر باشد، خدمات و امکانات آن نیز لوکس‌تر خواهد بود. همین قضیه درمورد هواپیما نیز صادق است. یعنی برای تهیه بلیط ارزان باید به نوع کلاس پروازی دقت کنید (فرست کلاس و بیزنس، به طور میانگین 30 تا 60 درصد گران‌تر از پروازهای اکونومی هستند) مورد بعدی دررابطه‌با رزرو بلیط هواپیما یا قطار مشهد، دقت به روزهای شلوغ و مناسبت‌های مختلف است. به‌طورکلی هرچقدر به ایام خاص مانند نوروز نزدیک‌تر می‌شوید، قیمت بلیط‌ها حتی تا 50 درصد بیشتر نیز افزایش می‌یابد.

خوراک روزانه و خرید سوغاتی

اگر به دنبال کاهش مخارج خود هستید، برای صرف غذا می‌توانید از رستوران‌های لاکچری مشهد صرف‌نظر کرده و وعده‌های غذایی خود را در رستوران‌های باکیفیت اما ارزان‌تر، میل کنید. خرید سوغاتی مشهد نیز جزء هزینه‌های جدایی‌ناپذیر سفرتان است؛ پس بهتر است از بازارهایی مثل بازار رضا، هفده شهریور و بازار فردوسی خرید کنید و سراغ مراکز خرید لوکس همچون آرمیتاژ و آلتون نروید.

توصیه نهایی

یک اصل مهم در کاهش هزینه‌های نهایی سفر سه روزه به مشهد وجود دارد و آن‌هم سفر در فصل‌های پاییز و زمستان است؛ زیرا تعداد گردشگران در شش ماه دوم سال بسیار کاهش می‌یابد و این موضوع نیز باعث می‌شود از بلیط هواپیما گرفته تا سوغاتی‌های مشهد، شامل تخفیف‌های بسیار خوبی شوند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی