حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی دوربین آیفون ۱۶ مثل آیفون ۱۲ خواهد بود؟

نوشته

10 ماه قبل | 2 دیدگاه | اپل، شایعات

در حالی که هنوز چندین ماه تا معرفی سری آیفون ۱۵ فاصله داریم اما سیل شایعات سری iPhone 16 ما را احاطه کرده است. به تازگی در گزارشی می‌بینیم که احتمالا طراحی دوربین آیفون ۱۶ مثل آیفون ۱۲ خواهد بود.

طراحی دوربین آیفون ۱۶

در گزارش تازه‌ای که پیرامون سری iPhone 16 منتشر شده است گفته می‌شود، مدل‌های غیر پرو احتمالاً همچنان به دوربین دوگانه مجهز خواهند شد. در حالی که شایعه شده اپل هیچ تغییر عمده‌ای در طراحی و ابعاد آیفون سال آینده ایجاد نمی‌کند، این شرکت ممکن است در طراحی ماژول دوربین به ظاهر آیفون ۱۲ برگردد.

در حقیقت گفته می‌شود که آیفون ۱۶ دارای طرح عمودی برای دوربین دوگانه اصلی خواهد بود. این برخلاف طراحی مورب دوربین دوگانه سری آیفون ۱۳ تا آیفون ۱۵ خواهد بود.

اگر به یاد داشته باشید آیفون ۱۲ با دو سنسور دوربین که یکی زیر دیگری قرار گرفته بود، عرضه کرد و در کنار آنها ماژول فلاش LED قرار داشت. این شرکت به طراحی مورب برای دوربین دوگانه مدل‌های غیر پرو در سری آیفون ۱۳ روی آورد. طراحی ماژول دوربین برای مدل‌های غیر پرو از آن زمان تا کنون ثابت مانده است و اپل احتمالاً همان را برای آیفون 15 و 15 پلاس ادامه می‌دهد.

اینطور که مشخص است اپل برای خروج از ریتم تکراری طراحی و ایجاد تمایز بین مدل‌های آیفون ۱۳ الی آیفون ۱۵ با آیفون ۱۶ می‌خواهد این تغییر طراحی را ایجاد کند. هنوز مشخص نیست که این تصمیم صرفا برای خروج از طراحی تکراری خواهد بود یا از نظر فنی نیاز به چنین تغییر وجود دارد.

آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲

در حال حاضر هنوز طراحی نهایی سری iPhone 16 مشخص نیست اما اگر مدل پایه این تغییر را داشته باشد، مدل پلاس احتمالی (اگر تولید شود) هم به همین تغییر دچار خواهد شد.

انتظار داریم که آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس دارای جزیره پویا برای نمایشگر باشند. این ویژگی احتمالا در سری آیفون ۱۵ نیز استفاده خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این تغییرات جزئی در طراحی بتواند جذابیت آیفون را حفظ کند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

اپل دیگه خیلی شورشو درآورده

از زمان آیفون ۱۱ در کل قیاقه آیفون ها یکیه، بسه دیگه

BeFair

آخه دوباره شبیه آیفون ۱۲ ؟! چرا؟! قطحی طراحی اومده؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)