حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مهاجرت کاربران اندروید به گوشی‌های آیفون به بیشترین میزان خود در پنج سال گذشته رسیده است

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، تحلیل بازار

هر ساله تعداد معینی از کاربران از یکی از سیستم‌عامل‌های اندروید یا iOS، به پلتفرم دیگر مهاجرت می‌کنند. آن‌ها یا گوشی اندرویدی خود را رها کرده و شروع به استفاده از آیفون می‌کنند یا آیفون را کنار می‌گذارند و به اندروید می‌پیوندند. به‌تازگی، شرکت تحقیقاتی Consumer Intelligence Research Partners گزارش جدیدی را منتشر کرده است و نشان می‌دهد که کاربران به‌طور فزاینده‌ای ترجیح می‌دهند گوشی‌های اندروید خود را به‌سمت استفاده از آیفون ترک کنند و آمار مهاجرت به دستگاه‌های اپل اکنون به بیشترین میزان خود در پنج سال گذشته رسیده است.

مهاجرت کاربران اندروید به آیفون

طبق داده‌ها، 15 درصد از خریداران آیفون طی سال گذشته (از مارس 2022 تا مارس 2023)، از مهاجران اندرویدی بوده‌اند. این بدان معناست که از میلیون‌ها آیفون فروخته‌شده در این بازه زمانی، 15 درصد از این فروش به افرادی که اندروید را ترک می‌کنند، تعلق دارد. درهمین‌حال، 83 درصد از خریداران آیفون ازمدل‌های قبلی و 1 درصد دیگر نیز از سایر موارد شامل گوشی‌هایی با سیستم‌عامل غیر از اندروید و iOS، گوشی‌های غیرهوشمند، گوشی اولی‌ها بوده است. توجه داشته باشید که درصدها به‌دلیل گرد کردن به 100 درصد نمی‌رسد.

وقتی تمام داده‌های هشت سال گذشته را درنظر می‌گیریم، روندهای جالبی را مشاهده می‌کنیم. مهم‌ترین نگرانی درحال‌حاضر این است که درصد افرادی که اندروید را به مقصد iOS ترک می‌کنند هر ساله درحال افزایش است. در سال 2021، تنها 10 درصد از خریداران آیفون سیستم‌عامل اندروید را ترک کردند، با جهش به 11 درصد در سال 2022 و سپس یک جهش دیگر به 15 درصدی که اکنون در سال جاری اتفاق افتاده است.

مهاجرت کاربران اندروید به آیفون

مهاجرت کاربران اندروید به آیفون

بااین‌حال، از طرف دیگر، همه چیز به بدی گذشته نیست. در سال 2016، شاهد اوج این پدیده بودیم، به‌طوری‌که 21 درصد از مردم ترجیح دادند اندروید را به‌سمت استفاده از آیفون ترک کنند. این عدد تا سال 2020 به‌طور پیوسته کاهش یافت، زمانی که به 10 درصد رسید و در پایین‌ترین رقم خود قرار داشت.

اساساً، گوگل به بررسی دقیق این موضوع نیاز دارد و اینکه چرا مردم دوباره اندروید را کنار می‌گذارند. این داده‌ها به‌شدت نشان می‌دهد که مردم از سال 2016 تا 2020 بیشتر و بیشتر از اندروید استفاده می‌کردند. اما پس از سال 2020، همه چیز تغییر کرده است. علت اصلی این موضوع هنوز مشخص نیست؛ اینکه آیا برنامه‌های اختصاصی اپل مانند iMessage آن‌قدر جذاب است که باعث می‌شود مردم نظر خود را در مورد سیستم‌عامل مورداستفاده تغییر دهند، یا دلایل دیگری مانند خود گوشی‌های آیفون و سخت‌افزار آن دارد. یک احتمال نیز می‌تواند به عرضه مدل‌های ارزان‌قیمت آیفون SE در سال‌های 2020 و 2022 مربوط باشد.

نظر شما درباره افزایش آمار مهاجرت کاربران اندروید به آیفون چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی