حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فلیپ 5 سرانجام از سامسونگ DeX پشتیبانی خواهد کرد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

گوشی‌های تاشو سری Galaxy Z Flip سامسونگ دقیقاً آن‌طور که برخی از ما دوست داریم، در سطح بهترین پرچمداران نیستند. درحالی‌که این دستگاه‌ها بسیاری از ویژگی‌های سطح بالا مانند جدیدترین تراشه‌های اسنپدراگون و نمایشگرهای 120 هرتزی AMOLED را دریافت می‌کنند، اما در سایر موارد ازجمله ترکیب دوربین و پشتیبانی از برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری مانند Samsung DeX، در حد بهترین گلکسی بازار نیستند. بااین‌حال، طبق ادعای منابع وب‌سایت sammobile، حداقل یکی از این موارد امسال تغییر خواهد کرد و انتظار می‌رود گلکسی زد فلیپ 5 سرانجام از قابلیت DeX پشتیبانی کند.

پشتیبانی گلکسی زد فلیپ 5 از DeX

درست خواندید، گلکسی Z Flip 5 آینده سامسونگ از قابلیت DeX پشتیبانی خواهد کرد و درنتیجه آن را به کوچک‌ترین گوشی گلکسی تبدیل می‌کند که این حالت را داراست. برای کسانی که نمی‌دانند، DeX ابزاری است که به شما امکان می‌دهد گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ را به یک ورک‌استیشن با رابط کاربری دسکتاپ تبدیل کنید.

این رابط دسکتاپ را می‌توان به‌صورت بی‌سیم یا با استفاده از یک آداپتور HDMI به یک نمایشگر خارجی مانند تلویزیون هوشمند یا مانیتور متصل کرد (مانیتورهای دارای اتصال USB-C نیز پشتیبانی می‌شوند) و می‌توانید دستگاه‌های ورودی استاندارد مانند ماوس و کیبورد را به‌همراه آن‌ها استفاده کنید.

پشتیبانی گلکسی زد فلیپ 5 از DeX

پشتیبانی گلکسی زد فلیپ 5 از DeX

سامسونگ همچنین یک برنامه DeX برای ویندوز و مک ارائه می‌دهد تا بتوانید تنها با استفاده از کابل USB-C از آن در رایانه خود استفاده کنید. در تبلت‌ها، می‌توانید DeX را روی خود دستگاه انجام دهید، اما طبیعتاً این امکان در تلفن‌های هوشمند وجود ندارد، زیرا نمایشگر آن‌ها کوچکتر است.

در مورد سایر گوشی‌های هوشمند گلکسی زد فلیپ چطور؟ آیا پس از معرفی رسمی گلکسی زد فلیپ 5، آن‌ها نیز ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری از سامسونگ DeX پشتیبانی خواهند کرد؟ متأسفانه، ما درحال‌حاضر هیچ اطلاعاتی در این مورد نداریم. مدل‌های قدیمی‌تر مطمئناً می‌توانند DeX را بدون مشکلی اجرا کنند، بنابراین این احتمال وجود دارد تا سامسونگ ویژگی مذکور را برای مدل‌های پیشین زد فلیپ نیز ارائه کند.

Galaxy Z Flip 5 به‌همراه Galaxy Z Fold 5 در رویداد Unpacked بعدی سامسونگ که قرار است اواخر تیرماه برگزار شود، رونمایی خواهد شد. هر دو دستگاه با اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1.1 در خارج از جعبه عرضه می‌شوند و واجد شرایط دریافت چهار آپدیت اساسی اندروید مانند سایر پرچمداران جدید گلکسی خواهند بود. این شرکت همچنین سری Galaxy Watch 6 را درکنار گلکسی Tab S9+،Tab S9 و Tab S9 Ultra در همین رویداد معرفی خواهد کرد.

نظر شما درباره پشتیبانی گلکسی زد فلیپ 5 از سامسونگ DeX چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی