حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Auto Archive گوگل پلی استور برای افزایش حافظه داخلی گوشی شما کمک خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

گوگل به زودی قابلیت جدیدی را برای فروشگاه نرم‌افزاری پلی‌استور (Play Store) ارائه خواهد کرد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد فضای بیشتری برای نصب برنامه‌ها بر روی گوشی های هوشمند خود داشته باشند. اسم این قابلیت Auto Archive یا آرشیو خودکار است.

قابلیت Auto Archive گوگل پلی استور

ویژگی «آرشیو خودکار» یا Auto Archive که گوگل مدتی است روی آن کار می‌کند، به‌طور خودکار داده‌های غیرضروری را از برنامه‌هایی که برای مدت زمان قابل توجهی استفاده نشده‌اند حذف می‌کند و در نتیجه فضای ذخیره‌سازی بیشتری فراهم می‌کند. این ویژگی برای بسیاری از کاربرانی که برنامه های متعددی را بر روی دستگاه‌های خود نصب می‌کنند اما به طور معمول از آنها استفاده‌ای ندارند، مفید خواهد بود.

وقتی فضای ذخیره‌سازی گوشی هوشمند کاربر پُر است، تنها راه برای خالی کردن آن حذف برنامه‌ها یا حذف سایر داده‌ها و فایل‌ها است. با این حال، با معرفی ویژگی “آرشیو خودکار” کاربران کمتر مجبور به چنین کاری می‌شوند.

این ویژگی اجازه می‌دهد تا بخش عمده‌ای از کدها و منابع یک برنامه حذف شود و در نتیجه در فضا صرفه‌جویی شود. سپس و در صورت نیاز دوباره به‌طور خودکار آن‌ها را از Play Store دانلود کنید.

طبق گزارش‌ها، این ویژگی می‌تواند اندازه یک برنامه را بدون حذف کامل از روی دستگاه، تقریبا 60٪ کاهش دهد. علاوه بر این، تمام داده‌های شخصی و تنظیمات دست نخورده نگه داشته می‌شوند و آیکون برنامه همچنان در دستگاه قابل مشاهده خواهد بود.

برای استفاده از برنامه پس از آرشیو خودکار، کافی است روی آیکون برنامه ضربه بزنید و فایل های لازم دانلود می شوند تا به شما امکان بدهند بدون از دست دادن اطلاعات از برنامه استفاده کنید.

البته توجه به این نکته مهم است که همه برنامه‌ها برای ویژگی آرشیو خودکار واجد شرایط نیستند. فقط برنامه‌هایی که توسعه‌دهندگان آن‌ها از فرمت App Bundle استفاده می‌کنند، می‌توانند چنین قابلیتی داشته باشند. این فرمت تضمین می‌کند هنگام نصب برنامه، تنها منابع لازم در تلفن کاربر دانلود شود.

علاوه بر این، برای روان‌تر کردن این فرآیند، این ویژگی به طور خودکار برنامه‌های اندرویدی بلااستفاده را که باید بایگانی شوند، انتخاب می‌کند. هنگام نصب برنامه‌های جدید، یک پاپ آپ مشاهده می کنید که از شما می خواهد این گزینه را فعال کنید. سپس Play Store فوراً تعداد برنامه‌های اضافی را کاهش می‌دهد تا فضایی برای آنچه می‌خواهید نصب کنید باز شود. این عملکرد با حذف نیاز به انتخاب دستی برنامه‌ها برای آرشیو، در زمان و تلاش کاربران صرفه جویی می کند و در نتیجه تجربه یکپارچه تری را به همراه خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این قابلیت می‌تواند برای شما مفید باشد؟ برای شرایطی که دسترسی به اینترنت نداشته باشید شاید کمی دردسرساز شود. البته می‌تواند نرم‌افزارهای حساس را از این قابلیت خارج کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)