برای بسیاری از افراد ممکن است این سوال پیش آمده باشد که هزینه اینترنت بر روی قبض تلفن چگونه محاسبه میشود؟ شرکت مخابرات از همان اوایل همهگیری اینترنت در ایران سعی کرد خدمات اینترنت خانگی خود را تحت سرویسهای مختلفی به متقاضیان اینترنت خانگی ارائه دهد.
امروز نیز این شرکت طرحها و سرویسهای متنوعی برای کاربران اینترنت خانگی در نظر گرفته است. اما هزینه این خدمات و سرویس اینترنت خانگی را چگونه باید پرداخت کرد؟
بهترین راه برای پرداخت آنها چیست؟ اگر شما هم بهدنبال پاسخ سوالهای طرحشده هستید، پیشنهاد میکنم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
شرکت مخابرات سالهای زیادی است که خدمات اینترنت ثابت را به مشترکین خانگی خود ارائه میدهد. با گذر زمان شرکتهای خصوصی دیگر نیز به جمع مخابرات پیوستند و امروز شرکتهای بسیاری بهعنوان ارائهدهنده چنین خدماتی وجود دارند.
خدمات گذشته مخابرات شامل اینترنت دایال آپ بود که سرعت بسیار پایینی داشت و امروز دیگر از دور خارج شده است.
مخابرات امروز خدمات اینترنت ADSL را ارائه میدهد. بستههای ADSL متنوع هستند و در حجمها و سرعتهای مختلفی ارائه میشوند.
شما میتوانید لیست کامل بستههای مخابرات را در وبسایت رسمی آن مشاهده کنید. خدمات VDSL نیز نسل جدیدی از اینترنت هستند که شرکت مخابرات آن را ارائه میدهد.
بهطور کلی خدمات ارائهشده توسط مخابرات دارای 2 سیستم پرداخت هستند. یعنی سیستمهای پسپرداخت و پیشپرداخت. در پنل کاربری خود و هنگام خرید سرویس مورد نظر، شما میتوانید چنین موردی را مشخص کنید.
البته اگر تا زمان خرید شما، هنوز چنین سرویسهایی وجود داشته باشند.
اگر سیستم پسپرداخت انتخاب شود، هزینه اینترنت شما بر روی قبض تلفن ثابت محاسبه خواهد شد و دیگر هزینهای جز خود بسته برای شما منظور نمیشود.
شما در هر ماه اینترنت خود را استفاده میکنید و آخر ماه نیز هزینه آن را بر روی قبض تلفن خواهید پرداخت. در سیستم پیشپرداخت شما هزینه اینترنت را پیش از استفاده پرداخت میکنید و دیگر خبری از هزینه بر روی قبض تلفن نیست.
برخی از سرویسهای مخابرات دارای سیستم پیشپرداخت محدود هستند. یعنی مقدار مشخصی از هزینه اینترنت از شما دریافت میشود و مابقی آن بر روی قبض تلفن محاسبه خواهد شد.
بر اساس آخرین تغییرات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تغییر اپراتور اینترنت ثابت هماکنون با سرعت بسیار بالایی امکانپذیر است.
بهشکلی که شما میتوانید ظرف 24 الی 48 ساعت اپراتور اینترنت ثابت خود را تغییر دهید. برای این کار کافیاست به پنل خود در وبسایت مخابرات ورود کنید. در این پنل تمامی اطلاعات لازم و مربوط به سرویس اینترنت ثابت شما ثبت شده است.
با کلیک بر روی گزینه اینترنت ADSL اطلاعات آن را مشاهده کنید. گزینه تغییر سرویس جاری بهشما کمک میکند که بتوانید سرویس فعلی خود را متوقف کنید و سپس سرویس جدیدی را در یک اپراتور دیگر فعال نمایید.
همانطور که بالاتر نیز گفتهشد، در برخی از سرویسها لازم است که شما هزینه اینترنت را بر روی قبض تلفن ثابت خود پرداخت کنید.
در چنین حالتی بهترین کار استفاده از اپلیکیشنهای مالی برای پرداخت قبوض همانند تاپ است. در اپلیکیشن تاپ شما میتوانید بهراحتی و با چند لمس ساده تمامی قبوض خود را پرداخت کنید.
کافیاست نوع قبض را انتخاب کرده و سپس با واردکردن شناسه قبض و شناسه پرداخت استعلام بگیرید و وارد درگاه شوید.
بههمین سادگی هزینه اینترنت و قبض تلفن شما پرداخت خواهد شد. بهجز اپلیکیشن، وبسایت تاپ نیز چنین امکانی را در اختیار شما قرار خواهد داد.
تاپ نام سوپر اپلیکیشنی است که بیش از 73 خدمت کاربردی را ارائه میدهد. خدمات تاپ بسیار گسترده هستند و شما میتوانید در زمینههای تفریحی و گردشگری، خدمات خودرویی مانند پرداخت خلافی، مالی و اعتباری، بازار سرمایه، پرداخت و فین تک از آن استفاده کنید.
تاپ همواره همراه شماست و همیشه سریعترین راه را برای رسیدن به امور مختلف در اختیار شما قرار میدهد.
برای دانلود این اپلیکیشن کافیاست به گوگل پلی، مایکت، کافه بازار، چارخونه یا وبسایت رسمی تاپ مراجعه کنید. نسخه ios نیز در وبسایت برای صاحبان آیفون فراهم آمده است.
بر اساس نوع سرویسی که انتخاب میکنید ممکن است هزینه اینترنت ثابت شما بر روی قبض تلفن محاسبه شود. در این صورت شما باید در هر دوره که قبض برایتان صادر میشود، همزمان با پرداخت هزینه تلفن، هزینه اینترنت را نیز بپردازید.
بهترین راه برای اینکه تمامی پرداختهای خود را یکجا داشته باشید استفاده از اپلکیشنهای مالی همانند سوپراپلیکیشن تاپ است.
تاپ با بیش از 73 خدمات کاربردی شما را از هر اپلیکیشن دیگری بینیاز خواهند کرد. با استفاده از تاپ شما میتوانید هر قبضی را زیر 1 دقیقه پرداخت کنید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.