حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل به عمر لانچر Google Now پس از ده سال پایان خواهد داد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سیستم عامل، گوگل

گوگل همواره از Pixel Launcher به‌عنوان تجربه صفحه اصلی گوشی‌های خود استفاده نکرده است. این شرکت قبلاً از Google Now Launcher برای گوشی‌های سری Nexus خود در اوایل دهه 2010 استفاده می‌کرد و سپس این لانچر را برای گوشی‌های سایر برندها نیز در دسترس قرار داد. حال، گفته می‌شود که این شرکت پس از یک دهه، به عمر Google Now Launcher پایان خواهد داد.

پایان کار لانچر Google Now

به‌تازگی، 9to5Google براساس آخرین برنامه بتای گوگل (نسخه 14.14) متوجه شده است که این لانچر در ماه آوریل از کار خواهد افتاد. اگر درحال‌حاضر از Google Now استفاده می‌کنید، گوگل به شما می‌گوید که باید به یک Launcher دیگر تغییر کاربری دهید. در غیر این صورت، اگر نتوانید به‌موقع از Google Now Launcher جابجا شوید، تلفن شما به‌سادگی به لانچر پیش‌فرض خود تغییر می‌کند.

پایان کار لانچر Google Now

پایان کار لانچر Google Now

گوگل پیش‌تر این لانچر را در سال 2018 از Play Store خارج کرده و آن را با تقریباً هر دستگاه اندرویدی ناسازگار اعلام کرده بود. این برنامه همچنین برای پشتیبانی از نسخه‌های جدیدتر Android به‌روز نشده است. بنابراین تعداد کمی از گوشی‌های اندرویدی واقعاً از این لانچر پشتیبانی می‌کنند.

با این وجود، Google Now Launcher در آن زمان به‌لطف صفحه اصلی اختصاصی خود برای نشان دادن کارت‌های اطلاعات Google Now برجسته شده بود. این مفهوم بعداً به صفحه Google Discover در بسیاری از تلفن‌های اندرویدی فعلی تبدیل شد. این لانچر همچنین ویژگی‌هایی مانند پیشنهادات برنامه و دسترسی سریع به عملکرد جستجو را ارائه می‌دهد.

با ورود Pixel Launcher، ظهور Google Assistant به‌جای Google Now و همچنین مجموعه‌ای از لانچرهای دیگر، لانچر قدیمی اندروید رفته‌رفته از دسترس خارج شد. درحال‌حاضر، تعداد بسیار کمی از کاربران هنوز از Google Now Launcher استفاده می‌کنند و تنها درصورتی می‌توانند از آن استفاده کنند که تصمیم بگیرند دیگر برنامه Google خود را به‌روزرسانی نکنند.

نظر شما درباره پایان کار Google Now Launcher چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی