حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی از پیشرفت در صنعت نیمه هادی‌ها و بازگشت غریب‌الوقوع خبر می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | هواوی

رئیس دوره‌ای هواوی، اریک ژو، اخیراً ادعا کرده است که صنعت نیمه‌رساناهای چین در نتیجه تحریم‌های ایالات متحده “دوباره متولد خواهد شد” و گفت که هواوی از تلاش‌های صنعت نیمه‌رسانای چین برای خودکفایی بیشتر حمایت خواهد کرد. این برند درباره پیشرفت در صنعت نیمه هادی‌ها و بازگشت غریب‌الوقوع خبر می‌دهد.

پیشرفت در صنعت نیمه هادی‌ها چین

نیمه رساناها یکی از نقاط اصلی مناقشه در نبرد فناوری ایالات متحده و چین بوده اند. واشنگتن محدودیت‌های صادراتی را بر شرکت های چینی در تلاش برای محدود کردن دسترسی آنها به فناوری آمریکایی اعمال کرده است.

به ویژه هواوی تحت تأثیر این محدودیت‌ها قرار گرفته، زیرا این شرکت از دسترسی به جدیدترین فناوری تراشه‌های پیشرفته مورد نیاز برای گوشی های هوشمند خود محدود شده است. با این حال، شو استدلال کرد که محدودیت‌ها در نهایت می‌تواند صنعت نیمه‌رسانای داخلی چین را تقویت کند، نه اینکه آن را تضعیف کند.

شرکت‌های چینی اکنون در تلاش هستند تا ابزارهای مورد نیاز برای نیمه‌رساناها را در داخل کشور توسعه دهند، اما این یک کار دشوار خواهد بود. هفته گذشته، Xu تایید کرد که هواوی و سایر شرکت‌های داخلی به طور مشترک ابزارهای طراحی تراشه الکترونیکی مورد نیاز برای ساخت نیمه‌رساناهایی با معماری 14 نانومتر و بالاتر را ایجاد کرده‌اند.

با این حال، هواوی در حالت ایده‌آل به تراشه‌هایی با فناوری پیشرفته‌تر برای محصولات به روزتر نیاز دارد. این برند در حال حاضر برای به دست آوردن آن در تلاش است. هرچه معماری تراشه پیشرفته‌تر باشد، در برابر محصولات برندهایی چون اپل و سامسونگ عملکرد بهتری خواهند داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید صنعت نیمه‌هادی‌های چین چه زمانی بتواند به فناوری روز ساخت تراشه برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)