حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی به فناوری تولید تراشه 14 نانومتری دست پیدا کرده است

نوشته

11 ماه قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، هواوی

هواوی ظاهراً پیشرفت‌هایی در فناوری تولید تراشه 14 نانومتری خود داشته است. این شرکت پیشرفت‌هایی را در ابزارهای اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA) برای تراشه‌هایی که با استفاده از فناوری 14 نانومتری تولید می‌شوند، ایجاد کرده است.

فناوری تولید تراشه 14 نانومتری هواوی

این خبر از سخنرانی یکی از مدیران ارشد غول فناوری چینی به‌دست آمده است. به‌گفته‌ی Xu Zhijun، هواوی آزمایش‌های خود را بر روی ابزارهای تولید تراشه در سال جاری تکمیل خواهد کرد. این سخنرانی در ماه فوریه انجام شد و نشان داد که هواوی 78 ابزار مرتبط با سخت‌افزار و نرم‌افزار تراشه را توسعه داده است. این اخبار به‌وضوح به تلاش‌های این شرکت در تمرکز بر فناوری نیمه‌هادی اشاره دارد. این اعلامیه همچنین زمانی منتشر می‌شود که هواوی و دیگر شرکت‌های مبتنی‌بر فناوری در چین به‌دنبال بومی‌سازی زنجیره‌های تأمین خود هستند.

این برندهای چینی به‌دلیل تهدید تحریم‌های ایالات‌متحده، عجله دارند تا به تأمین‌کنندگان محلی بیشتری روی آورند. برای کسانی که اطلاع ندارند، دسترسی هواوی به فناوری‌های کلیدی مختلف مانند تأمین‌کننده اصلی تراشه‌های خود، TSMC، پس از اینکه توسط ایالات‌متحده به‌عنوان یک تهدید امنیت ملی معرفی شد، قطع شده بود. این اساساً به این معنی است که سایر شرکت‌ها نیز می‌توانند در هرلحظه با چنین تحریم‌هایی مواجه شوند که باعث شده است تا برای جلوگیری از این موضوع به‌دنبال بومی‌سازی زنجیره‌های تأمین خود باشند.

فناوری تولید تراشه 14 نانومتری هواوی

فناوری تولید تراشه 14 نانومتری هواوی

در سخنرانی اخیر، Xu اضافه کرد که هواوی با شرکت‌های داخلی EDA برای ایجاد نرم‌افزار همکاری خواهد کرد تا اساساً بومی‌سازی ابزارهای EDA برای فناوری 14 نانومتر را محقق کند. به‌بیان ساده، شرکت‌های طراحی تراشه از نرم‌افزار EDA برای تولید نقشه‌های تراشه‌ها پیش از شروع تولید انبوه در کارخانه‌های ساخت، استفاده می‌کنند. تراشه‌های 14 نانومتری قدرت گوشی‌های هوشمندی را تأمین می‌کردند که چندین نسل از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار امروز عقب‌تر بودند. اما این نشان می‌دهد که هواوی درحال کار بر روی پیشرفت در فناوری نیمه‌هادی‌ها است تا بتواند از رقبای جهانی پیشی بگیرد.

دیدگاه شما پیرامون فناوری تولید تراشه 14 نانومتری هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.irani

احتمالا هواوی طی ۴-۵ سال آینده با غلبه بر تحریم ها میاد سرجاش…
فقط ایندفه دیگه بعیده شرکتی حریفش بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی