حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امکان هک گوشی های بهره‌مند از مودم اگزینوس سامسونگ وجود دارد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | امنیت، پردازشگرها

بسیاری از گوشی ها و دستگاه های دیگر که از مودم اگزینوس سامسونگ استفاده می‌کنند، درمعرض خطر هک شدن هستند. به‌لطف تیم تحقیقاتی امنیتی Project Zero گوگل، اخیراً هجده آسیب‌پذیری در دستگاه‌های مجهز به چیپست‌های Exynos پیدا شده است. این آسیب‌پذیری‌ها، درصورت سوءاستفاده، به هکرها امکان دسترسی کامل به تلفن شما و تمام اطلاعات داخل آن را تنها با استفاده از شماره تلفن شما می‌دهد. تیم امنیتی یک وبلاگ منتشر کرده و همه دستگاه‌هایی را که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، تأیید کرده است.

هک شدن گوشی های بهره‌مند از مودم اگزینوس سامسونگ

تاکنون، 90 روز از کشف این حفره امنیتی می‌گذرد و تعداد گوشی‌هایی که تحت تأثیر این کشف قرار گرفته‌اند، از دستگاه‌های سری گلکسی S ،M و A متغیر است. نه‌تنها این موارد، بلکه چندین ابزار پوشیدنی و همچنین تلفن‌های Vivo نیز در برابر حملات آسیب‌پذیر هستند. پیش از این، گوگل پیکسل 6 و پیکسل 7 نیز تحت تأثیر قرار گرفته بودند، اما از آن زمان تاکنون، دستگاه‌های پیکسل 7 در به‌روزرسانی امنیتی اخیر مارس 2023 ایمن شده‌اند، درحالی‌که کاربران پیکسل 6 هنوز منتظر هستند.

سامسونگ لیستی از دستگاه‌هایی که احتمالاً تحت تأثیر قرار می‌گیرند را ارائه کرده است. می‌توانید لیست زیر را بررسی کنید:

هک شدن گوشی های بهره‌مند از تراشه اگزینوس سامسونگ

هک شدن گوشی های بهره‌مند از مودم اگزینوس سامسونگ

اکنون، برای کسانی که نگران گلکسی اس 22 سامسونگ هستند، این حفره امنیتی تنها به نوع اگزینوس گوشی‌ها محدود می‌شود. اگر نسخه اسنپدراگون دارید، جای نگرانی نیست. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، گوشی‌های پیکسل 7 ایمن شده‌اند، درحالی‌که Pixel 6 هنوز منتظر رسیدن به‌روزرسانی هستند. متأسفانه، هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمانی به‌روزرسانی‌ها برای این دستگاه ارائه می‌شود، وجود ندارد.

خوشبختانه، تاکنون راه‌حل ساده‌ای ارائه شده است که به شما کمک می‌کند از حمله هکرهای احتمالی جلوگیری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تماس Wi-Fi و همچنین VoLTE یا VoLTE را خاموش کنید.

مثل همیشه، ما به‌شدت پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اید، تماس Wi-Fi و VoLTE خود را خاموش کنید و در حالت ایده‌آل، بهتر است همچنان بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی برای دستگاه شما منتشر شده است یا خیر. به‌محض رفع این آسیب‌پذیری‌ها، شما را در جریان قرار خواهیم داد.

نظر شما درباره هک شدن گوشی های بهره‌مند از مودم اگزینوس سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی