حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش ایربادز در فصل چهارم 2022 منتشر شد: رشد یکتای اوپو با وجود برتری مطلق ایرپادز اپل

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | تحلیل بازار، گجت‌های پوشیدنی

شرکت تجزیه‌وتحلیل Canalys به‌تازگی گزارش خود در مورد آمار فروش ایربادز یا همان هدفون‌های TWS را برای سه‌ماهه چهارم سال 2022 منتشر کرده است. درحالی‌که این بازار به‌طورکلی شاهد کاهش قابل‌توجهی بوده است، اپل همچنان به تسلط خود ادامه می‌دهد که بخش اعظم آن به‌دلیل موفقیت مدل جدید ایرپادز پرو 2 249 دلاری در آمریکا است. همچنین درمیان تمامی برندهای این حوزه، تنها اوپو موفق به ثبت رشد فروش در این فصل شده است.

آمار فروش ایربادز در فصل چهارم 2022

درحالی‌که بازار هدفون‌های TWS در چند سال گذشته شاهد رشد ثابتی بوده است، به‌نظر می‌رسد در سه‌ماهه آخر سال 2022 این حوزه بسیار کوچک شده است. با وجود این، اپل همچنان به تسلط خود ادامه می‌دهد.

در گزارشی توسط شرکت تحلیلی Canalys، بازار ایربادز شاهد کاهش قابل‌توجه 23 درصدی در میزان عرضه در سه‌ماهه چهارم 2022 بوده است؛ اولین باری که ایم بازار از سال 2021 کاهش فروش را تجربه می‌کند. گواهی بر اندازه فعلی بازار با تقسیم به بخش‌های قیمتی، تنها هدفون‌های TWS با قیمتی بین 200 تا 299 دلار آمریکا شاهد رشد سالیانه بوده‌اند و 87 درصد از کل عرضه در آن محدوده قیمت توسط اپل هدایت می‌شد.

آمار فروش ایربادز در فصل چهارم 2022

آمار فروش ایربادز در فصل چهارم 2022

با صحبت از اپل، این شرکت همچنان تسلط کامل خود بر این بازار را حفظ کرده است. درحالی‌که در سه‌ماهه دوم 2022 شاهد کاهش سال‌به‌سال در میزان عرضه بوده‌ایم، اما غول مستقر در کوپرتینو همچنان 28.4 میلیون ایرپادز فروخته است که 35.8 درصد از بازار را نیز به خود اختصاص می‌دهد. AirPods Pro 2 که سال گذشته درکنار سری آیفون 14 عرضه شد، 63 درصد از فروش سه‌ماهه چهارم اپل را افزایش داده است.

در جایگاه بعدی، سامسونگ با تنها 6 میلیون دستگاه فروخته شده و 7.5 درصد از سهم بازار قرار دارد. شیائومی با فروش 3.5 میلیون دستگاه در رتبه سوم قرار داشته و 4.4 درصد از بازار را نیز در اختیار دارد. boAt و OPPO پنج شرکت برتر را کامل می‌کنند و 45.3 درصد باقیمانده از سهم بازار خارج از پنج گروه برتر توسط سازندگان متعدد هدفون TWS مانند Sony ،Soundcore ،Sennheiser و بقیه تقسیم می‌شود.

جای تعجب نیست که اپل همچنان بر این بازار تسلط دارد، زیرا ترکیبی از کیفیت سخت‌افزار، ویژگی‌ها و اکوسیستم قوی فروش هدفون‌های TWS آن را تضمین می‌کند. بااین‌حال، این آمار کمی هم باورنکردنی است. برای مثال با توجه به اعداد ذکرشده، اپل در سه‌ماهه چهارم تعداد بیشتری از ایرپادز پرو 2 را نسبت‌به مجموع 5 ایرپادز برتر فروخته است!

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون آمار فروش ایربادز در فصل چهارم 2022 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی