حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ مدیر اجرایی سابق TSMC و Micron را استخدام کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

ریخته‌گری‌های بزرگ کره و تایوان رقابت جدی با هم دارند اما این رقابت اصلا نزدیک نیست. TSMC سهم بیشتر نسبت به ریخته‌گری سامسونگ دارد و این رقابت هر روز سخت‌تر و فاصله بیشتر می‌شود. برای کمک به مدیریت این شرایط، سامسونگ مدیر اجرایی سابق TSMC و Micron را استخدام کرده است.

استخدام مدیر اجرایی سابق TSMC در سامسونگ

طبق گزارش نشریه کره‌ای Korea Herald، سامسونگ به تازگی یک کارمند عالی رتبه TSMC به نام Lin Jun-cheng را استخدام کرده است. او حدود ۱۹ سال در شرکت تایوانی کار کرد و قبل از آن در Micron Technology بود. سابقه کاری جذاب او قطعا می‌تواند برای سامسونگ وسوسه‌کننده بوده باشد.

لین جون چنگ سرپرستی تیم Packaging پیشرفته سامسونگ را بر عهده دارد. این بخشی از Device Solutions است که نقش مهمی در توسعه تراشه‌های سامسونگ دارد. وی پیش از این روی توسعه فناوری Packaging سه بعدی برای TSMC کار می‌کرده، بنابراین این ممکن است موفقیت بزرگی برای غول فناوری کره باشد.

اگرچه چیپست‌های Exynos سامسونگ برای گوشی های هوشمند کاملاً توانمند هستند، اغلب مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. تراشه‌های کوالکام به لطف پردازنده گرافیکی Adreno اغلب به طور کلی قدرتمندتر هستند، به علاوه این‌که فرآیند تولید TSMC مسلما کارآمدتر است. به همین دلیل حتی سری گلکسی S23 سامسونگ به صورت انحصاری از تراشه “اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی” استفاده می‌کنند.

این استخدام نشان می‌دهد که سامسونگ در حال تغییر ساختار است و به زودی دوباره تلاش خود را آغاز خواهد کرد. اگر Lin Jun-cheng بتواند اوضاع را تغییر دهد، این امر به طور بالقوه باعث جذب مشتریان بسیار مورد نیاز مانند اپل و کوالکام می شود که اکنون در اکثر موارد به TSMC پایبند هستند.

نظر شما جیست؟ سامسونگ خواهد توانست ورق بازی تراشه‌سازی قراردادی را به نفع خود برگرداند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)