حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نحوه استعلام قیمت خودرو کارکرده

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

اگر تجربه خرید یا فروش خودروی کارکرده را داشته باشید متوجه اهمیت و حساسیت موضوع قیمت‌گذاری هستید. چالشی جدی میان خریداران و فروشندگان خودرو که در موارد بسیاری به نارضایتی یکی از طرفین معامله نیز تمام می‌شود.

تخمین قیمت خودرو کار ساده‌ای نیست از این منظر که عوامل مختلفی بر روی قیمت این کالای سرمایه‌ای اثر گذاشته و شرایط اقتصادی کشور با تورم افسارگسیخته نیز به التهاب هرچه بیشتر قیمت‌ها دامن زده است.

اصلی‌ترین فاکتور در موضوع قیمت‌گذاری خودروهای دست دوم، شرایط فنی خودروست که جز با رویت حضوری و انجام تست‌های مختلف ابراز نظر درباره‌ی آن ممکن نیست اما اگر خودرو در شرایط فنی عادی و مناسبی قرار دارد می‌توان با ابزاری که در ادامه‌ی مقاله معرفی می‌کنیم، تخمینی نزدیک به واقعیت از قیمت روز خودروی کارکرده به دست آورد.

پیش از هرچیز با بررسی فاکتورهای موثر بر قیمت خودروی کارکرده، شناخت بهتری نسبت به شیوه قیمت‌گذاری پیدا کنیم.

فاکتورهای تخمین قیمت خودرو کارکرده

بطور کلی شش عامل اصلی را در تخمین قیمت خودرو کارکرده و دست دوم می‌توان دخیل دانست. هرکدام از این عوامل با تعیین قیمت پایه‌ی خودرو و در نظر گرفتن اصطهلاک ناشی از کارکرد خودرو در نهایت شما را به بهترین تخمین، نزدیک می‌کنند.

مدل ماشین

تنوع خودروهای تولید داخل، مونتاژ و وارداتی به نحوی‌ست که جزئی‌ترین تغییرات در مدل خودرو می‌تواند روی قیمت پایه‌ای آن اثر بگذارد. برای مثال تفاوت تیبا EX و SX برای بسیاری از مصرف‌کنندگان ملموس نیست و حتی برخی از مدل خودرو اطلاعی ندارند اما همین نامگذاری‌های متفاوت در تعیین قیمت خودرو موثر هستند. در قدم اول بهتر است به طور دقیق از برند و مدل خودرویی که قصد خرید یا فروش آن را دارید مطمئن شوید.

سال ساخت

استهلاک خودرو عامل مهمی در افت قیمت آن محسوب می‌شود. روش‌های مختلفی برای محاسبه میزان افت ارزش خودرو با توجه به سال ساخت آن وجود دارد که اطلاع از آن‌ها برای مصرف‌کنندگان خودرو بعضا ممکن نیست. یک سایت تخمین قیمت خودرو می‌تواند این محاسبات را به طور دقیق با در نظر گرفتن سایر فاکتورها به درستی انجام دهد.

مقدار کارکرد خودرو (کیلومتر)

مقدار تحرک خودرو مشخص کننده‌ی سطح استهلاک آن است. کیلومتر بیشتر نشان‌دهنده‌ی پیر شدن وضعیت فنی و الزام به رسیدگی فنی است در نتیجه کارکرد بالاتر قیمت خودرو را به نحوی کاهش می‌دهد. این موضوع بخصوص در محصولات داخلی به دلیل ضعف‌های فنی و کیفیت ساخت، فاکتور مهمی برای تعیین قیمت محسوب می‌شود.

رنگ خودرو

یکی از موضوعاتی که در خرید خودرو اهمیت دارد بازار دست دوم آن است. درواقع بسیاری از افراد با در نظر گرفتن اینکه پس از چند سال قصد فروش خودرو و تبدیل آن را دارند، به بازار دست دوم آن توجه ویژه می‌کنند. بازار دست دوم به رنگ خودرو حساسیت بالایی دارد چرا که سلیقه‌ی غالب در بازار خودرو متوجه رنگ‌های مشخصی‌ست. برای مثال رنگ‌های خنثی مثل سفید، مشکی و خاکستری بیشترین استقبال را در بازار خودروی دست دوم دارند.

سلامت ظاهری

وضعیت سلامت بدنه‌ی خودرو هم یک عامل مهم در تعیین قیمت خودروی کارکرده است. صافکاری، لکه‌گیری، رنگ شدن، تعویض و حتی خط و خش روی خودرو می‌تواند قیمت را دستخوش تغییرات زیادی کند.

شرایط فنی خودرو

وضعیت موتور خودرو مهم‌ترین عامل تصمیم‌گیری در خرید یک خودروی دست دوم است. نقص فنی به راحتی می‌تواند یک معامله را به هم زده و یا قیمت خودرو را به شکل چشمگیری کاهش دهد.

در ابزارهای آنلاین نمی‌توان وضعیت فنی خودرو را ملاک قیمت‌گذاری تعیین کرد به‌همین خاطر حضور یک کارشناس خودرو پیش از خرید همیشه ضرورت دارد. درحال حاضر سنجه‌ی تعیین شده برای تعیین وضعیت فنی خودرو در ابزارهای آنلاین تخمین قیمت خودرو، همان کارکرد یا کیلومتر ماشین است.

نوسانات بازار آزاد خودرو

آخرین عامل موثر در تخمین قیمت خودرو کارکرده، نوسانات بازار خودروی صفر و تاثیر تورم بر آن است. در روزهایی که نرخ ارز بصورت لحظه‌ای افزایش دارد، نوسان بازار خودرو نیز بسیار بالاست درنتیجه هرگونه قیمت‌گذاری برای رعایت شرط انصاف باید متناسب با وضعیت قیمت بازار خودروی صفر انجام شود.

بهترین سایت تخمین قیمت خودرو کارکرده

خبر خوش اینکه برای محاسبه قیمت خودروی کارکرده نیازی به بررسی جزئی همه مواردی که گفتیم ندارید. تخمین قیمت خودرو۴۵ یک محاسبه‌گر آنلاین است که با تکمیل اطلاعات اولیه‌ی خودروی مورد نظرتان در آن می‌توانید قیمت خودروی کارکرده را بدست بیاورید.

خودرو۴۵ با سال‌ها سابقه در زمینه ارائه خدمات فروش خودروهای کارکرده و دست دوم، تجربه کاملی در این زمینه دارد. علاوه بر ابزار محاسبه قیمت تخمینی خودروی کارکرده، خدماتی مثل خرید و فروش خودروی کارکرده، کارشناسی خودرو، خدمات حقوقی مربوط به نقل و انتقال خودرو و اطلاع از آخرین اخبار روز خودرو را می‌توانید از وبسایت خودرو۴۵ دریافت کنید.

با مراجعه به وبسایت Khodro45.com ابزار جستجوی خودروی کارکرده، فرم فروش خودرو و ماشین حساب قیمت خودرو را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. برای محاسبه قیمت خودرو کارکرده کافی‌ست برند، مدل، سال ساخت، رنگ خودرو و کارکرد آن را در ابزار وارد کنید و پس از مشخص کردن وضعیت ظاهری خودرو مثل رنگ، خط و خش و یا تعویض قطعات، قیمت تخمینی خودروی مورد نظرتان را دریافت کنید.

این ابزار با توجه به قیمت مدل صفر خودروی مورد نظرتان در بازار و با اعمال تاثیر فاکتورهای مختلف روی قیمت خودرو دقیق‌ترین تخمین را از قیمت روز خودروی کارکرده در اختیار شما قرار می‌دهد. پس از تخمین قیمت، برای دریافت مشاوره خرید یا فروش خودرو نیز می‌توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط گرفته و دغدغه‌ی معاملات خودرو را یکبار برای همیشه از میان بردارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

من شعبه ی هروی خودرو45 ماشین فروختم و درسته قیمت فروش ماشین مقداری پایینتر بود و میشد تو دیوار و غیره به قیمت بالاتر فروخت ولی در کل از روند کاری خودرو45 کاملا راضی بودم و مخصوصا شعبه هروی پرسنل خیلی با شخصیت و خوبی هم داره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی