حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکایت هواوی از شیائومی به دلیل نقض حق اختراع

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شیائومی، هواوی

در دنیای فناوری رایج است که حق اختراع بعضی شرکت‌ها را بدون اجازه استفاده می‌کنند و این منجر به اقدام قانونی توسط شرکت صاحب حق اختراع می‌شود. به تازگی هواوی علیه شیائومی شکایت کرده و این برند را به نقض فناوری های مختلف متهم می‌کند. این پرونده حتی توسط اداره مالکیت معنوی چین پذیرفته شده است.شکایت هواوی از شیائومی به دلیل نقض ۴ حق اختراع صورت می‌گیرد.

شکایت هواوی از شیائومی

در جدیدترین اخبار مالکیت معنوی ملی چین جزئیات اختلافات عمده نقض حق اختراع را می‌بینیم که توسط اداره مالکیت معنوی این کشور پذیرفته شده است.

طبق این شنیده‌ها، هواوی از شیائومی به دلیل نقض چهار حق اختراع ثبت شده خود شکایت کرده است. پرونده تشکیل شده توسط این شرکت در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۱ در اداره مالکیت معنوی کشور پذیرفته شد.

دو مورد از چهار پتنت درگیر در این مناقشه مربوط به استفاده غیرمجاز از فناوری 4G/LTE است که جز حق‌اختراع‌های ضروری استاندارد (SEP) است. هواوی همچنین شیائومی را به استفاده از روش خود برای به ثبت تصاویر پانوراما متهم می کند. پتنت چهارم شامل نقض نوعی فناوری باز کردن قفل گوشی هوشمند می‌شود که توسط هواوی توسعه یافته است.

نقض حق ثبت اختراع زمانی رخ می دهد که یک برند، یک حق اختراع را بدون مجوز استفاده کرده یا برای فروش به دیگران ارائه کند. اگر هواوی بتواند ادعای خود را علیه شیائومی ثابت کند، ممکن است شیائومی جریمه سنگینی بپردازد.

هواوی همیشه درباره دزدیدن فناوری‌های خود توسط شرکت های دیگر سخن گفته است. در طول کنفرانس پایتخت طراحی جهانی در سال گذشته، مدیرعامل این شرکت گفت:

«در چندین صنعت، از جمله برخی شرکت‌ها در چین، طرح‌های ما بدون رضایت ما کپی می‌شوند. علاوه بر این، برخی از پتنت های ما بدون پرداخت هزینه های ثبت اختراع مورد استفاده قرار می گیرند. چنین صنایعی این طرح‌ها و پتنت‌ها را متعلق به خود عنوان می کنند، حتی با اینکه آنها در اصل توسط ما ایجاد شده‌اند.»

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی این نبرد را پیروز شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)