حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آنر مجیک ۵ پرو رسما معرفی شد: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و قیمت ۱۲۰۰ یورویی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آنر، برترین‌های ترنجی

پرچمدار پرمیوم آنر برای سال ۲۰۲۳ بالاخره رونمایی شد. کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۳ یا MWC 2023 برای آنر یک رویداد داشت و سری جدید محصولات پرچمدار آن با برند Magic 5 معرفی شدند. آنر مجیک ۵ پرو با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و قیمت ۱۲۰۰ یورویی به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

آنر مجیک ۵ پرو

سری جدید  پرچمدار آنر طراحی دوربین دایره‌ای سال گذشته به نام “Eye of Muse” را به سیستم دوربین سه گانه Star Wheel تغییر می‌دهد. با کنار گذاشتن اسامی بازاریابی، آنچه باید بدانید این است که دوربین ۳ گانه اصلی جدید شامل ۳ دوربین با رزلوشن ۵۰ مگاپیکسلی است.

ماژول اصلی دارای سنسور 1/1.12 اینچی سفارشی شده و دیافراگم باز f/1.6 است. در مقایسه با Magic4 Pro که دارای سنسور 1/1.56 اینچی و دیافراگم f/1.8 بود، این یک ارتقاء مهم از نظر توانایی جذب نور است. حتی خوشبختانه این نسل و بر خلاف نسل قبلی خود تثبیت کننده اپتیکال تصویر یا OIS را ارائه می‌کند. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 122 درجه همچنین دارای دیافراگم بازتر f/2.0 نسبت به f/2.2 سال گذشته است.

برجستگی دوربین آنر مجیک ۵ پرو از نمای پایینی

برجستگی دوربین آنر مجیک ۵ پرو از نمای پایینی

ماژول دوربین پریسکوپ به طور قابل توجهی تغییر کرده است. اکنون به جای سنسور 64 مگاپیکسلی، یک سنسور 50 مگاپیکسلی به نام سونی IMX858 دارد. این لنز همچنان بزرگنمایی اپتیکال 3.5 برابری را ارائه می دهد اما خوشبختانه گشودگی دیافراگم آن از f/3.5 سال گذشته به f/3.0 تغییر کرده تا نور بیشتری جذب کند. همچنین سیستم محاسباتی Ultra Fusion را برای ارائه زوم دیجیتال با کیفیت بالا تا 100 برابر ارائه می دهد.

می توانید نمونه تصویر ارائه شده از زوم ۱۰۰ برابر آنر مجیک ۵ پرو را اینجا ببینید:

سیستم دوربین از مجموعه‌ای از حسگرها کمک می‌گیرد. یک لیزر 3D ToF برای فوکوس، یک سنسور چند طیفی برای دمای رنگ و یک حسگر سوسو زدن، همگی به همراه ویژگی‌های نرم‌افزاری پیشرفته قرار است که بهترین تلاش آنر برای دوربین موبایل را تحت عنوان Falcon Camera System ارائه نماید.

همچنین در بخش فیلم برداری IMAX Enhanced Movie Master به کاربران این امکان را می دهد که فیلمبرداری و ویرایش فیلم را روی تلفن خود انجام دهند. این گوشی می‌تواند ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را در قالب HDR10+ یا Magic-Log 10 بیتی ضبط کند.

نمایشگر آنر مجیک ۵ پرو

نمایشگر آنر مجیک ۵ پرو

صفحه نمایش 6.81 اینچی Honor Magic 5 Pro از چهار طرف خمیده است. پنل بزرگ LTPO می تواند رفرش‌ریت متغیر تا 120 هرتز را ارائه نماید. مانند مدل سال گذشته، وضوح تصویر 1312 در 2848 پیکسل دارد که تراکم پیکسلی 461ppi را به آن می‌دهد.

با طراحی بهبودیافته، این پنل می‌تواند به حداکثر روشنایی 1800 نیت برای محتوای HDR برسد. این نزدیک به دو برابر روشنایی ۱۰۰۰ نیت‌ی در Magic4 Pro است. هنگامی که نیاز به کم کردن نور است از از PWM با فرکانس 2160 هرتز استفاده می کند.

صفحه نمایش همچنین برای دقت رنگ در دو سطح روشنایی 120 نیت برای داخل خانه و 800 نیت در فضای باز کالیبره شده است. این یک پنل 10 بیتی با پشتیبانی از HDR10+ است. همچنین دارای یک شجره سینمایی با گواهینامه IMAX Enhanced است. بلندگوهای استریو با DTS:X Ultra نیز پتانسیل سرگرمی را افزایش می دهند.

روی گوشه بالا و سمت چپ نمایشگر یک بریدگی قرص‌ی شکل وجود دارد. یکی یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی (f/2.4، فوکوس ثابت) و دیگری سنسور عمق‌سنج سه بعدی است. این امکان تشخیص چهره سه‌بعدی را فراهم می کند. همچنین یک اثر انگشت زیر نمایشگر هم تعبیه شده است.

به سخت افزار می‌رسیم، جایی که چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 با 12 گیگابایت رم LPDDR5X و 512 گیگابایت حافظه UFS 4.0 همراه است. این گوشی با رابط کاربری MagicUI 7.1 مبتنی بر اندروید 13 عرضه می شود.

تراشه مخصوص نمایشگر می تواند به افزایش فریم‌ریت در بازی‌ها کمک کند و دارای یک اثر HDR همیشه روشن برای بهبود ویدیوها است. چیپست امنیتی اختصاصی که با همکاری کوالکام توسعه داده شده هم در این دستگاه وجود دارد و این مکانی است که اطلاعات حساس مانند رمزهای عبور و داده های بیومتریک (شناسه چهره و اثر انگشت) در آن ذخیره می شود.

در بخش اتصالات آنر ادعا می کند که دارای اولین معماری آنتن مستقل Wi-Fi و بلوتوث در صنعت است که باید عملکرد Wi-Fi 6 را تا 200٪ افزایش و تاخیر را تا 30٪ کاهش دهد.

انرژی این گوشی توسط یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که با پشتیبانی از سوپرشارژ سیمی 66 واتی و 50 واتی بی سیم شارژ می شود. شارژر لازم داخل جعبه موجود است.

قیمت آنر مجیک ۵ پرو

رنگ‌های آنر مجیک ۵ پرو

رنگ‌های آنر مجیک ۵ پرو

آنر مجیک ۵ پرو در رنگ‌های آبی، سبز، مرجانی بنفش، نارنجی و مشکی ارائه می‌شود. اینطور که پیداست فقط رنگ مشکی براق بوده و بقیه با یک بافت ریز، مات هستند.

آنر تصمیم گرفته که فقط حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت رم عرضه کند که ۱۲ گیگابایت رم هم به همراه دارد. همین موضوع قیمت آن را افزایش می‌دهد که به نظر ما کمی در رقابتی بودن آن تاثیر منفی گذاشته است. قیمت این دستگاه ۱۲۰۰ یورو است که به راحتی می‌توانست با یک مدل ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی حوالی ۱۰۰۰ یورو باشد تا بتواند رقابت بهتری با دیگر رقبا داشته باشد اما اینطور نشد!

نظر شما چیست؟ پرچمدار جدید آنر را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)