حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت جدید Gmail اندروید با بهینه‌سازی برای گوشی‌های تاشو عرضه شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، نرم افزار

گوگل آپدیت جدید Gmail را با بهینه‌‌سازی ویژه برای گوشی های تاشو عرضه کرده است. رابط کاربری آپدیت جدید جی‌میل دارای قالب ۲ صفحه‌ای است که به کاربران امکان می دهد صندوق ورودی یا همان Inbox خود را در نیمه سمت چپ صفحه مشاهده کنند در حالی که ایمیل باز شده در سمت راست نمایش داده می شود.

آپدیت جدید Gmail اندروید

مشخصا هدف این به‌روزرسانی آسان‌تر کردن اجرای چند کار به صورت همزمان و نجات کاربران از دردسر جابه‌جایی بین Inbox و ایمیل‌هایشان است. پنجره سمت چپ صندوق ورودی و سایر پوشه ها را نشان می دهد، در حالی که در سمت راست ایمیل انتخاب شده را نمایش خواهد داد. نوار جستجو بالای صندوق ورودی قرار دارد و دکمه Compose (ایجاد و ارسال ای‌میل) در قسمت سمت چپ قابل مشاهده است. نوار پایینی در سراسر صفحه امتداد خواهد داشت.

آپدیت جدید Gmail

آپدیت جدید Gmail

البته رابط کاربری جدید فقط به جی میل محدود نمی شود. این به‌روزرسانی رابط کاربری همچنین برای Google Meet و Chat در دسترس است. کاربران می توانند به راحتی بین برنامه و سرویس‌ها جابجا شوند بدون اینکه نیازی به تنظیم اندازه نرم افزار داشته باشند.

گوگل بر روی گوشی‌ها و تبلت‌های تاشو تمرکز کرده است و این رابط کاربری جدید بخشی از تلاش‌های آن برای ارائه یک تجربه کاربری درجه یک در دستگاه‌های با صفحه‌نمایش بزرگ است.

گوگل همچنین یک نسخه جدید از اندروید ۱۲ را با تمرکز روی تبلت‌ها معرفی کرد که Android 12L دارد. این سیستم عامل به طور خاص برای دستگاه‌های با صفحه نمایش بزرگ طراحی شده است.

این سیستم عامل دارای پنل نوتیفیکیشن‌ها با ۲ بخشی (تقسیم شده به صورت عمودی) است که در یک نگاه اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین دارای یک نوار وظیفه است که جابجایی بین برنامه‌ها و یا بازکردن یک برنامه جدید را آسان می کند.

علاقه مجدد گوگل به گوشی‌ها و تبلت‌های تاشو احتمالاً به این دلیل است که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای عرضه تبلت و تلفن تاشو خود در آینده نزدیک است. با رابط جدید برای Gmail، گوگل تعهد خود را به ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه در این دستگاه ها نشان می دهد و مایل است روی ترفندهای نرم افزاری جدید سرمایه گذاری کند تا آن را محقق کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این رابط کاربری را دوست دارید؟ مسلما آپدیت جدید Gmail اندروید می‌تواند تجربه کاربری را ارتقا دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)