حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلایل خرابی و عیب‌یابی دوربین مداربسته هایک ویژن

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

دوربین‌های مداربسته جز سیستم‌هایی هستند که برای نظارت و امنیت اماکن مختلف عمومی و خصوصی به‌کار می‌روند. از طریق این دوربین‌ها، می‌توان تصاویر و فیلم‌های اماکن را ثبت و ذخیره کرد اما مثل هر دستگاه الکترونیکی دیگر، گاهی دچار مشکلات و خرابی‌هایی می‌شوند. این دوربین‌ها پس‌از این‌که مدتی استفاده می‌شوند، دچار عیوبی مانند کاهش کیفیت تصویر، نویز، ازکارافتادن دکمه‌ها، خاموش شدن دوربین و غیره می‌شوند.

عیب‌یابی دوربین‌های مداربسته و برطرف کردن آن‌ها نیازبه تعمیرکار متخصص دارد، زیرا از قسمت‌های مختلفی تشکیل‌شده‌اند. عملکرد هریک از قسمت‌های دوربین مداربسته گاهی به مشکل برمی‌خورد و منجربه کاهش کیفیت و کارایی آن می‌شود. سیستم دوربین‌های مداربسته شامل دستگاه ریکوردر، هارد، بستری برای انتقال دیتا، دوربین‌ها، کانکتور، منبع تغذیه و دیگر موارد است. برای پیدا کردن عیوب سیستم دوربین مداربسته، باید تک‌تک این موارد موردبررسی قرار بگیرند.

نمایندگی ‌هایک ویژن دوربین‌های مداربسته خود را برای تأمین امنیت افراد ارائه می‌دهد که دارای ضمانت طولانی است، اما این دوربین‌ها هم ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شوند و خریداران باید با آن‌ها آشنا باشند.

انواع خرابی دوربین مداربسته چیست؟

آشنایی با انواع خرابی و رفع آن‌ها برای کاربرانی که از دوربین‌های مداربسته استفاده می‌کنند، جزو دغدغه‌های افراد است. خرابی‌های دوربین مداربسته می‌توانند مشکلات جدی به بار آورند، زیرا گاهی افراد تصاویر را به‌صورت مداوم چک نمی‌کنند. هنگامی‌که نیاز به چک کردن تصاویر پیدا می‌کنند، ممکن است با قطعی تصویر یا مشکلاتی مانند تصویر ناواضح روبه‌رو ‌شوند. ازکارافتادن دوربین‌ها یا ضبط نشدن تصاویر در اماکن حساس، ممکن است مشکلاتی جدی به بار آورد. موارد خرابی می‌توانند شامل:

  • • مشکل عدم ضبط تصویر

عدم ضبط تصویر می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که شامل مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است و مشکل بسیار رایجی است. تغییر تنظیمات نرم‌افزاری مانند نبود تیک ضبط تصویر یا عدم دستور ضبط به‌دلیل خرابی ‌هارد دیسک می‌تواند از دلایل آن باشد.

  • • مشکل سیاه‌وسفید شدن تصاویر دوربین

یکی از دغدغه‌هایی که همیشه برای آن به نمایندگی ‌هایک ویژن مراجعه می‌شود، عدم دریافت تصویر رنگی است. این مشکل به علت تغییر تنظیمات دوربین، عدم دریافت نور توسط سنسور نورسنج، کثیف شدن لنز، آسیب دیدن لنز، وجود تار عنکبوت و غیره به‌وجود می‌آید. گاهی اوقات هم ممکن است یک جسم بازتاب‌دهندهٔ نور مانند پروژکتور، نوری را به لنز دوربین بازتاب ‌کند که سبب بروز این مشکل ‌شود.

  • • مشکل قطع و وصل شدن مدارم تصویر دوربین

وجود ایراد در اتصالات فیش یا اتصالات دوربین می‌تواند سبب بروز این مشکل در محصولات ارائه‌شده توسط ‌هایک ویژن شود.

  • • مشکل انتقال صحیح تصویر در دوربین

در این مورد تصویر به‌درستی بالا نمی‌آید، تصاویر مورددار بالا می‌آیند، روی دستگاه جدید تصویر بالا نمی‌آید یا تصاویر فریم به فریم انتقال داده می‌شوند. البته انواع مشکلات دیگر مانند خرابی قسمت‌های مختلف، آسیب دیدن بسترها، قطعی صدا و دیگر موارد وجود دارد که همیشه در نمایندگی‌ هایک ویژن قابل‌بررسی است.

عیب‌یابی دوربین‌های مداربسته

در این بخش روش‌هایی برای عیب‌یابی دوربین‌ هایک ویژن به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید آن‌ها را تشخیص داده و عیب‌یابی را انجام دهید. اگر در یافتن عیب دوربین مداربسته موفق نشدید، می‌توانید از واحد تعمیرات یا نمایندگی‌ کمک بگیرید.

  • • خاموش و روشن کردن دوربین

ریبوت کردن دوربین و خاموش کردن آن به مدت 10 الی 20 ثانیه و واردکردن دوبارهٔ تنظیمات دوربین یکی از راه‌های عیب‌یابی است.

  • • بررسی کابل‌ها

گاهی اوقات مشکل سیستم از شل بودن کابل‌ها، وجود گره یا آسیب در آن‌هاست، شما باید آن‌ها را چک کنید و از سالم بودنشان اطمینان حاصل کنید.

  • • اطمینان از نبود تداخل در IP

اگر سیستم دوربین مداربستهٔ شما شامل چند دوربین است، باید از متفاوت بودن آدرس آی‌پی هرکدام باهم اطمینان حاصل کنید. بسیاری از مشکلاتی که در نمایندگی ‌هایک ویژن بررسی می‌شوند، مربوط به دوربین‌هایی است که دارای آی‌پی یکسان‌اند که مانع دسترسی به برخی یا همهٔ دوربین‌ها می‌شوند.

  • • واردکردن نام کاربری و گذرواژه اشتباه

گاهی اوقات می‌توان دوربین را پینگ کرد اما نمی‌توان به آن متصل شد، در این مواقع ممکن است یوزرنیم یا پسورد اشتباهی وارد شده باشد. برای برطرف کردن این مشکل، می‌توانید دفترچهٔ راهنما را مشاهده کنید یا از نمایندگی ‌هایک ویژن کمک بگیرید.

  • • قطع و وصل کردن دوربین

یکی از روش‌های عیب‌یابی دوربین ‌هایک ویژن، بررسی دایرکتوری دوربین است و با پیدا کردن آدرس آی‌پی انجام می‌شود. در این روش، پس از پیدا کردن آدرس آی‌پی، آن را با گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ پینگ کنید و قدرت اتصال را بیازمایید.

  • • برق و اتصالات دوربین را بررسی کنید

قطعی برق گاهی اوقات می‌تواند مشکلی باشد که دوربین مداربسته را به هم می‌ریزد یا شبکه را دچار اختلال می‌کند. LEDهایی در دوربین‌های دارای پروتکل اینترنت وجود دارند که به شبکه داده‌ها را انتقال می‌دهند اما در دوربین پنهان هستند. اگر دیدید که این چراغ‌ها روشن نمی‌شوند، باید تغذیه خارجی دوربین‌ها را بررسی کنید. اگر هم دوربین از طریق برق تغذیه می‌شد، باید میزان وات دریافتی آن را بررسی کنید، زیرا برخی از دوربین‌ها به وات بیشتری نیازمند هستند.

چگونه دوربین مداربستهٔ خود را تعمیر کنیم؟

پس‌از این‌که انواع راه‌های عیب‌یابی را تست کردید و با مشکلاتی غیرقابل‌حل مواجه شدید، وقت آن رسیده است که برای تعمیر دوربین مداربسته اقدام کنید. تماس‌های زیادی با نمایندگی ‌هایک ویژن در سراسر کشور گرفته می‌شود و افراد به‌دنبال راهنمایی درمورد تعمیرات دوربین مداربسته هستند. گاهی اوقات رفع مشکلات دوربین مداربستهٔ هایک ویژن تنها با یک‌سری راهنمایی‌ها توسط کارشناسان قابل‌حل است. در برخی موارد نیز خرابی‌ها نیاز به تعمیر دارند و باید توسط تعمیرکار مجرب انجام شوند. در این صورت می‌توانید با نمایندگی ‌هایک ویژن که دوربین خود را از آن تهیه‌کرده‌اید تماس بگیرید. نمایندگی‌ها شما را برای رفع مشکلات و خرابی‌های دوربین راهنمایی خواهند کرد.

کلام پایانی

در این مقاله درمورد خرابی‌ها و عیب‌یابی دوربین‌های مداربسته هایک ویژن خواندیم، اما این موارد شامل همهٔ مشکلات و روش‌های عیب‌یابی نیست. انواع عیوب وجود دارند که می‌توانند باعث عدم کارکرد دوربین یا دسترسی به تصاویر آن‌ها شوند. برای رفع این مشکلات، سعی کنید اطلاعات خود را درمورد انواع ایرادها و نحوهٔ کشف آن‌ها تکمیل کنید. درصورتی‌که با مشکل مواجه شدید، با مراجعه یا تماس از طریق نمایندگی معتبر ‌هایک ویژن، اطلاعات موردنیاز خود را کسب کنید. هم‌چنین برای خرید انواع دوربین‌های پیشرفتهٔ مداربستهٔ هایک ویژن، می‌توانید به نمایندگی‌ هایک ویژن مراجعه کرده و محصولات اصل را خریداری کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی