حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه هواوی توسعه داده شده و در حال تست است، بازگشت Kirin ؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، هواوی

به نظر می رسد خبرهای خوبی برای طرفداران هواوی در راه است. با تحریم های متعدد وزارت بازرگانی ایالات متحده، کسب و کار گوشی‌های هوشمند این برند تقریبا فلج شده است. با این حال برندی که هرچند کوتاه اما رتبه اول پرفروش‌ترین برند موبایل در دنیا را کسب کرده بود، به این سادگی‌ها کوتاه نمی‌آید. در گزارشی می‌شنویم که تراشه هواوی توسعه داده شده و در حال تست است. برخی احتمال بازگشت Kirin را بالا می‌دانند.

بازگشت تراشه هواوی

در جهت تلاش برای ادامه تولید موبایل، هواوی خدمات موبایلی خود یعنی HMS را جایگزین خدمات موبایل گوگل یا GMS کرد. همچنین فروشگاه نرم افزار App Gallery خود را برای جایگزینی فروشگاه نرم افزاری Play Store گوگل توسعه داد. هواوی حتی در جهت توسعه نقشه اختصاصی خود به نام Petal Maps قدم برداشت تا به عنوان جایگزینی برای Google Maps ارائه شود.

سیستم عامل موبایلی این شرکت یعنی HarmonyOS نیز بد عمل نکرده و سهم ۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

می‌دانیم که تحریم‌های امریکا بر کسب‌وکار توسعه تراشه این شرکت نیز تأثیر گذاشت. تراشه‌های Kirin یک رقیب شایسته برای برندهای خوش‌نامی چون کوالکام، اپل یا حتی سامسونگ بود. اگر این شرکت بتواند تراشه‌های خود را توسعه دهد می‌تواند بهتر رقابت کند و این همان چیزی است که امریکایی‌ها نمی‌خواهند.

مدتی است که شایعات متعددی مبنی‌بر تلاش هواوی برای توسعه تراشه خود منتشر می‌شود. جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که هواوی در حال آزمایش تراشه خود پشت درهای بسته بوده و این تراشه مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد.

یک منبع نزدیک به هواوی می‌گوید این برند در حال آزمایش یک تراشه اختصاصی جدید است. البته اطلاعات مهمی مانند این‌که چه زمانی این تراشه رونمایی می‌شود یا این‌که چه مشخصاتی دارد و از چه فناوری استفاده می‌کند، هنوز ارائه نشده است.

قبلا گزارش داده بودیم که هواوی با شرکت‌های نیمه‌رسانای چینی و شرکای آن برای توسعه چیپ‌ست‌های خود همکاری نزدیکی داشته است. با این حال، توسعه چنین تراشه های سطح بالا کار آسانی نخواهد بود. شرکت‌های آمریکایی در حال حاضر بر این بخش از فناوری ساخت تراشه تسلط دارند و هواوی می‌خواهد این مسیر را خودش بپیماید.

اگر این شایعه صحیح باشد باید به زودی گزارش‌های جدید و جدی‌تری منتشر شود. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید هواوی بتواند بر مشکلات جاری پیروز شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)