حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک GeekBench 6 معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، تست

یکی از بنچمارک‌های معروف که روی سیستم‌عامل‌های مختلفی موجود است، بنچمارک شناخته شده Geekbench بوده و در نسل‌های مختلف توسعه و بهبود پیدا می‌کند. در جدیدترین به روزرسانی بنچمارک GeekBench 6 معرفی شده و به بررسی موارد مهم‌تر می پردازد.

بنچمارک GeekBench 6

شرکت Primal Labs امروز نسخه جدیدی از بنچمارک محبوب خود را معرفی کرد که Geekbench 6 نام دارد. این شرکت می‌گوید موبایل و کامپیوترها سریع‌تر شده‌اند، بنابراین روش‌های قبلی اندازه‌گیری به سرعت قدیمی می‌شوند.

تغییرات نسخه جدید شامل استفاده از عکس‌های بزرگ‌تر، کتابخانه بزرگ‌تر تصاویر برای انجام تست‌ها، نمونه‌های PDF بزرگ‌تر و مدرن‌تر است. این برنامه اکنون در همه پلتفرم‌ها دارای تست‌های سنگین‌تری است، زیرا با چندین آزمایش جدید از جمله برای محو کردن پس‌زمینه در حین تماس‌های ویدیویی، فیلترهای عکس در رسانه‌های اجتماعی و تشخیص اشیا برای بارهای کاری هوش مصنوعی همراه شده است.

بنچمارک GeekBench 6

بنچمارک GeekBench 6

بنچمارک گیکبنچ ۶ به طور جدی تمرکز بر روی تست های CPU تک هسته ای را کاهش می دهد. Primal Labs می‌گوید که تعداد هسته اصلی دیگر آنقدر مهم نیست و موارد استفاده در دنیای واقعی از بخش‌های مختلف سخت‌افزار نیرو می‌گیرند. کاربردهای یادگیری ماشین نیز در حال افزایش است، به این معنی که نتیجه CPU چند هسته ای نیز اصلاح شده است.

نتیجه نهایی هم فقط اضافه کردن عملکرد چهار هسته دیگر نیست. این تست‌ها چگونگی تقسیم هسته‌ها را در نمونه‌های عملکرد واقعی اندازه‌گیری می‌کنند. در طراحی‌های جدید تراشه‌ها، چه در موبایل و چه در دسکتاپ، هسته‌های بزرگ و کوچک با هم ترکیب می‌شوند.

این برنامه همچنین بنچمارک GPU بهتری با چارچوب های جدید و لایه های انتزاعی دارد. مقایسه بین پلتفرمی دقیق‌تری وجود خواهد داشت زیرا Primal Labs دستورالعمل‌های ML acceleration و عملکرد یکنواخت GPU را در بین پلتفرم‌ها مشابه به‌یکدیگر کرده است.

بنچمارک Geekbench 6 برای اندروید، لینوکس، مک و ویندوز در دسترس خواهد بود. برای استفاده غیرتجاری رایگان خواهد ماند و به زودی در Google Play عرضه می شود.

نظر شما چیست؟ از دستگاه‌های خود بنچمارک می گیرید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)