حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام Snapdragon X35 به عنوان اولین مودم 5G NR-Light معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه 5G، کوالکام

مودم‌های NR-Light نوع جدیدی از ارتباط 5G هستند که در زمینه‌های نیازمند به پهنای باند متوسط مورد استفاده می‌گیرند. کاربردهایی که بین توان قابل ارائه توسط زیرساخت پهن-باند با سیم‌کارت فعال و مثلا محصولات اینترنت اشیا (IoT) قرار می‌گیرد. امروز کوالکام Snapdragon X35 به عنوان اولین مودم 5G NR-Light معرفی شده است.

کوالکام Snapdragon X35

کوالکام به تازگی اولین مودم و سیستم RF اختصاصی برای آن را معرفی کرده است. بنابراین، اسنپدراگون X35 ممکن است در نسل بعدی محصولات ارتقا یافته ساعت‌های هوشمند 4G/LTE، عینک‌های AR و شاید حتی لپ‌تاپ‌ها یافت شود.

مودم‌های 5G NR-Light یک دسته محصول جدید از استاندارد به‌روز اتصال مخابراتی است که به گفته کوالکام، «شکاف بین دستگاه‌های پهن-باند با سرعت بالا و دستگاه‌های NB-IoT با پهنای باند بسیار کم را پر می‌کند». همچنین ممکن است به عنوان یک ارتقاء برای هر محصول مجهز به +4G/LTE با CAT4 با بالا عمل کند.

بر این اساس، کوالکام قویاً اشاره می‌کند که سیستم مودم-RF Snapdragon X35 ممکن است در موج اول ساعت‌های هوشمند 5G و همچنین سخت‌افزار واقعیت توسعه‌یافته، اینترنت اشیاء صنعتی یا رایانه‌های شخصی آینده استفاده شود.

اسنپدراگون X35 به‌عنوان مودم بهینه‌ای برای نیاز اتصال به شبکه 5G یا NR «سطح متوسط» طراحی شده است، تا در دستگاه‌های نسل بعدی با عمر باتری بهبود یافته و تأخیر کمتر که در ابعاد کوچک‌تر و کارآمدتر طراحی می شوند؛ استفاده شود.

ممکن است این مودم به لطف ویژگی هایی مانند کوالکام QET5100 Envelope Tracking و PowerSave Gen 4 بتواند اتصال 5G با تأخیر بسیار کم و فناوری انتقال هوشمند را ارائه دهد.

اسنپدراگون X35 با استانداردهای مخابراتی قدیمی‌تر سازگار است و ظاهراً برای همه باندهای زیر 6 گیگاهرتز، FDD و TDD در سراسر جهان آماده شده است. بر این اساس، کوالکام آن و برادر مقرون به صرفه‌تر X32 را به‌عنوان سیستم RF ایده‌آل برای انواع دستگاه‌های اقتصادی تا سطح بالا معرفی می‌کند.

انتظار می رود که این مودم پس از سال ۲۰۲۴ در دستگاه‌های مورد نظر استفاده شود. نظر شما درباره گستردگی توان اتصال به شبکه 5G برای بازه گسترده‌تری از محصولات نیازمند به اتصال اینترنت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)