کارل پی زمانی که وان پلاس را آغاز کرد، نگاهش به بازاری بود که برندهای چینی یا به آن فکر نمیکردند یا ورود به آن برای آنها سخت بود. برند OnePlus توانست به بازار آمریکا ورود کرده و حتی سهم قابل توجهی از آن را بگیرد. او به تازگی برند Nothing را آغاز کرده و گویا قصد دارد این برند را نیز در امریکا بر سر زبانها بیاندازد. در مصاحبهای رسمی او تایید کرده که ناتینگ فون ۲ امسال عرضه می شود و تمرکز ویژه ای بر بازار امریکا خواهد داشت.
کارل پی، مدیرعامل Nothing در مصاحبهای گفت:
“ما تصمیم گرفتیم که ایالات متحده را از نظر بازار اولویت شماره یک خود قرار دهیم.”
این اتفاق با ناتینگ فون (1) نیافتاد، این دستگاه بدون پشتیبانی از باندهای مورد استفاده توسط اپراتورهای ایالات متحده ساخته شده است. این Nothing Phone (2) خواهد بود که در اواخر سال 2023 عرضه می شود و به طور خاص بازار ایالات متحده را هدف قرار می دهد.
ناتینگ اما ایربادزهای خود را در ایالات متحده می فروشد و جالب است بدانید که ایالات متحده یک سوم کل فروش را این محصول را به خود اختصاص می دهد. Pei این را نشانه ای می داند که Nothing Phone (2) موفقیت مشابهی را در بازار امریکا خواهد دید.
مدل جدید پریمیومتر از مدل اصلی خواهد بود. البته Pei تمایلی ندارد آن را یک «پرچمدار» بنامد، زیرا هدف شرکت بهجای دریافت بهترین سختافزار به هر قیمتی، تجربه نرمافزاری پیشرفته و طراحی سختافزاری نوآورانه است.
چرا Nothing Phone (1) با در نظر گرفتن بازار ایالات متحده طراحی نشده است؟ زیرا منابع لازم را نداشت. اپراتورهای ایالات متحده از تلفن ها می خواهند که فرآیند صدور گواهینامه را طی کنند و الزام می کنند که ویژگی های خاصی باید در نرم افزار گنجانده شود.
وی میگوید که در ابتدا تنها 5 مهندس در تیم تلفن همراه بودند، بنابراین کار بر روی Nothing OS باید برونسپاری میشد. اما اکنون تیم توسعه یافته است و 100 نفر روی نرم افزار کار می کنند. نسخه بتا اندروید 13 این برند به طور کامل توسط این تیم ساخته شده است.
این شرکت از زمان شروع خود و طی چند سال پیش رشد کرده است. در سال 2021 حدود 200 کارمند داشت و امروز این تعداد به 400 نفر افزایش یافته است. درآمد آن نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته و از 24 میلیون دلار در سال اول به 200 میلیون دلار در سال 2022 رسیده است. اکنون این شرکت منابع لازم برای ورود به بازار جدیدی را دارد.
او یک فرصت را پیش روی خود می بیند و به تحقیقاتی اشاره می کند که نشان می دهد مصرف کنندگان آمریکایی شروع به خسته شدن از دو قطبی اپل/سامسونگ کرده اند. آنها اکثراً موتورولا و وان پلاس را به عنوان جایگزین دارند، به زودی Nothing هم به بازار خواهد پیوست.
بخشی از برنامه آنها شامل افتتاح فروشگاه های فیزیکی بیشتر است. اولین فروشگاه آن، یکی در سوهو در لندن، آغاز خوبی داشته است، اما مدیر عامل می گوید که برای سوق دادن فروشگاه به سمت سودآوری به محصولات بیشتری نیاز است.
نظر شما چیست؟ فکر می کنید ناتینگ بتواند در بازار موبایل امریکا موفق باشد؟ شما منتظر نسل دوم آن هستید؟