حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارزان‌ترین مدل گلکسی اس ۲۳ سامسونگ نسبت به هم‌خانواده‌های خود یک کاستی دارد

نوشته

1 سال قبل | 5 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

به نظر می‌رسد که سامسونگ هم با رفتار اپل مبنی بر تفاوت گذاشتن بین نسخه‌های پایه پرچمدارهای خود نسبت به مدل‌های گران‌تر، موافق است. مثلا در مدل پایه ۱۲۸ گیگابایت آیفون ۱۴ پرو نمی‌تواند فیلم برداری ProRES با رزلوشن 4K را انجام دهد اما مدل‌های گران‌تر با حافظه داخلی بالاتر می‌توانند. به مشکلی مشابه امروز می‌شنویم که ارزان‌ترین مدل گلکسی اس ۲۳ سامسونگ نسبت به هم‌خانواده‌های خود یک کاستی دارد.

کاستی ارزان‌ترین مدل گلکسی اس ۲۳ چیست؟

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، انتظار می رود سری گلکسی S23 سامسونگ به فناوری حافظه ذخیره سازی و حافظه رم جدید مجهز شود. در حالی که اکثر گوشی‌های این مجموعه دارای حافظه رم LPDDR5X و حافظه UFS 4.0 خواهند بود تا عملکرد رده پرچمدار را تضمین کنند، به نظر می‌رسد سامسونگ قرار است روند خاصی را در این سری ارائه کند.

به گفته گزارش جدید، همه اعضای سری گلکسی S23 دارای حافظه رم LPDDR5X هستند که نسبت به حافظه رم LPDDR5 گلکسی S22 یک ارتقا است. به طور مشابه، انتظار می‌رود حافظه ذخیره‌سازی UFS 4.0 در کل اعضای این خانواده در دسترس باشد اما یک استثنا وجود دارد!

گلکسی S23 مدل پایه

گلکسی S23 مدل پایه

طبق گزارش ها، مدل پایه 128 گیگابایتی گلکسی اس 23 ساده، به حافظه داخلی UFS 3.1 مجهز خواهد شد. در حالی که این موضوع را نمی‌توان یک پسرفت دانست اما همچنان به روند اخیر سامسونگ در برخورد با مدل‌های ساده سری گلکسی اس خود به عنوان شهروندان درجه دو ادامه می‌دهد. به عنوان مثال، برخی مدل‌های قبلی با قاب پشتی پلاستیکی و شارژ کندتر سروکار داشتند.

در هر صورت، توجه به این نکته مهم است که مدل‌های 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی گلکسی اس ۲۳ ساده هم به نظر از استفاده از فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 مانند بقیه محصولات هستند و فقط مدل ۱۲۸ گیگابایت این ارتقا نوع حافظه داخلی را ندارد.

بد نیست بدانید که گلکسی اس ۲۳ پلاس و اس ۲۳ اولترا با مدل ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس نخواهند بود. احتمالا تصمیم سامسونگ برای استفاده از فناوری قدیمی‌تر حافظه داخلی برای مدل ۱۲۸ گیگابایت گلکسی اس ۲۳ ساده مربوط به این شود که سامسونگ تصمیم به تولید ماژول های 128 گیگابایتی UFS 4.0 ندارد.

ظاهراً، تنها برند ژاپنی Kioxia در حال حاضر حافظه 128 گیگابایت UFS 4.0 را تولید می‌کند که آن هم دنیای واقعی به سختی عملکردی بهتر از ماژول‌های UFS 3.1 سامسونگ دارد.

دلیل دیگر هم شاید این است که به دلیل حجم کم حافظه داخلی اصلا احساس نیازی به حافظه داخلی پرسرعت‌تر وجود نداشته است. همانطور که می‌دانید بعضی دستگاه‌ها در حافظه داخلی‌های حجیم‌تر از حافظه‌های پرسرعت‌تر استفاده می‌کنند.

نظر شما چیست؟ این موضوع در خرید شما تاثیر دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

داداش تو متخصص شیائومی هستی میتونی یه تحقیقی بکنی که چرا گوشی هاش با مموری کارت مشکل دارن؟ چند تا مموری از گوشیم عوض کردم داداشم هم همین مشکل رو داره ، تو نت هم یه همچین چیزی رو دیدم ، مموری رو وقتی میندازی رو گوشی بعد یه مدت مثلا یه هفته وقتی گوشی رو خاموش روشن میکنی میگه مشکل کارت حافظه و باید پاک‌سازیش کنی ،‌رو گوشیهای دیگه مموری کارت ها همچین مشکلی ندارن

Mahdi

اولی کارت حافظه هیچ مشکلی نداره چند بار نو هم گرفتم همین مشکل پیش میاد در حالیکه رو گوشی های دیگه مشکلی ندارن ، دومی هم تو خود گوشی فرمت کردم بازم این مشکل پیش اومده ، سومی هم خب لازمه هر از چندگاهی گوشی رو خاموش روشن کنیم

hamidtm

سلام، 2ماه قبل 11t pro گرفتم اما هنوز اندروید 11 و می یو آی 12.5 هربار چک میکنم میگه سیستم شما بروز است، فکر کردم شما بتونی کمکم کنی، میدونم که شدیدا فن شیائومی هستی، دمت گرم
Miui 12.5.6.0 (RKDEUVF)

masoud524

سلام اگه دوس داشتی تو تلگرام بهم پیام بده راهنماییت کنم برای آپدیت
Masoud5224

BeFair

به نظر من اصلا نیازی برای ۱۲۸ گیگ اونقدر بالا باشه سرعتش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)