حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 16 پرو احتمالا به Face ID زیر نمایشگر مجهز خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

بر اساس جدیدترین گزارش نشریه کره‌ای The Elec، مدل پیشرفته گوشی سال 2024 اپل، آیفون 16 پرو، از فناوری Face ID زیر نمایشگر بهره خواهد برد تا ناحیه نمایش قابل‌استفاده بیشتری را ارائه دهد.

Face ID زیر نمایشگر آیفون 16 پرو

این گزارش به زبان کره‌ای توضیح می‌دهد که اپل اجزای موردنیاز برای احراز هویت Face ID را در سال 2024 مستقیماً زیر نمایشگر آیفون منتقل می‌کند. درصورت عدم‌استفاده از احراز هویت، دوربین TrueDepth برای Face ID زیر نمایشگر قابل‌مشاهده نخواهد بود و با صفحه‌نمایش به‌طور یکپارچه به‌نظر می‌رسد.

در این گزارش همچنین آمده است که سوراخ نمایشگر در آیفون 16 پرو برای تعبیه لنز سلفی دوربین باقی خواهد ماند، اما به‌واسطه کاهش ابعاد سوراخ صفحه، سطح کلی نمایشگر بیشتر خواهد شد. این نشریه اضافه می‌کند که سوراخ نمایشگر از آیفون 14 پرو تا آیفون 15 پرو در اواخر امسال یکسان خواهند ماند زیرا فناوری Face ID زیر نمایشگر هنوز آماده نیست.

همچنین شایعاتی مبنی‌بر اینکه هر چهار مدل سری آیفون 15، جزیره دینامیک را ارائه خواهند کرد، بار دیگر توسط این نشریه تأیید شده است و اپل این ویژگی را از آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به دو مدل استاندارد خود در اواخر سال 2023 گسترش خواهد داد.

Face ID زیر نمایشگر آیفون 16 پرو

Face ID زیر نمایشگر آیفون 16 پرو

علاوه‌بر این، این گزارش اضافه می‌کند که وقتی اپل در آینده و برای مدل‌های آیفون 17 و 18 فناوری Face ID زیر نمایشگر را پیاده‌سازی کند، از دوربین زیر نمایشگر (UPC) استفاده خواهد کرد و درنتیجه تمام بریدگی‌های نمایشگر موجود در آیفون را حذف می‌کند.

این با نقشه راهی که توسط تحلیلگر مشهور نمایشگر، راس یانگ، در ماه می 2022 تعیین شد، مطابقت دارد. او چرخه‌ای را بیان کرد که در آن اپل هر سال با معرفی برش‌های نمایشگر اصلاح‌شده یا فناوری جدید زیر نمایشگر، بین مدل‌های Pro و غیر Pro تفاوت ایجاد می‌کند:

«مدل‌های پرو اولین نوآوری‌های نمایشگر جدیدی از این نوع خواهند بود، همان‌طور که سال گذشته با Dynamic Island در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس مشاهده شد، درحالی‌که آیفون 14 و آیفون 14 پلاس با همان «ناچ صفحه» عرضه شدند. این همچنین به این معنی است که هر پیکربندی از بریدگی‌های صفحه‌نمایش و فناوری زیر نمایشگر حداکثر تا دو نسل در هر آیفون باقی می‌ماند، قبل از اینکه دستگاه در حدود سال 2027 کل صفحه‌نمایش قابل استفاده را داشته باشد.»

نظر شما درباره Face ID زیر نمایشگر آیفون 16 پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی