حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک تراشه Genio 700 برای اینترنت اشیا را رسما معرفی کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اینترنت اشیا، پردازشگرها، مدیاتک

مدیاتک پیش از آغاز نمایشگاه CES 2023، تراشه جدید مخصوص اینترنت اشیاء (IoT) را با نام Genio 700 را رسما معرفی کرده است. Genio 700 یک تراشه هشت هسته‌ای است که از نمایشگرهای FHD و 4K به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. این چیپست همچنین با برخی از پیشرفته‌ترین رابط‌هایی که معمولاً برای اینترنت اشیا در دسترس هستند، سازگار است.

تراشه Genio 700 مدیاتک

مدیاتک به نمایشگاه CES 2023 آمده است تا محصولات خود با پشتیبانی از فناوری Wi-Fi 7 را به‌نمایش بگذارد و اینکه چگونه امسال به‌طور جدی شروع به استفاده از این فناوری می‌کند. بااین‌حال، فضایی برای آخرین تراشه اینترنت اشیا این شرکت نیز وجود دارد. Genio 700 جدید درست زیر تراشه پرچمدار Genio 1200 قرار می‌گیرد، اما نشان می‌دهد که راه‌حل‌های پردازشی برای این شکل از محاسبات تا چه حد پیش رفته است.

این تراشه جدید از دو هسته ARM Cortex-A78 تشکیل شده است که هنوز در پردازنده گوشی‌های موبایل یافت می‌شوند، البته هر کدام با فرکانس 2.2 گیگاهرتز. همچنین شش هسته Cortex-A55 دیگر با فرکانس 2 گیگاهرتز نیز به آن ملحق می‌شود. همچنین هوش منصوعی تراشه جدید نیز به مقدار قابل‌توجهی افزایش یافته است.

مدیاتک همه این‌ها را به‌عنوان قابلیت اجرای نمایشگرهای “FHD60+4K60” با پشتیبانی از رمزگشایی H.265 و H.264 و حتی کدک AV1 برای بوت کردن، تبلیغ می‌کند.

تراشه Genio 700 مدیاتک

تراشه Genio 700 مدیاتک

Genio 700 همچنین با استفاده از رابط PCIe 2.0 یا USB 3.2 Gen 1 و همچنین گزینه MIPI-CSI برای دوربین‌ها، در برابر قرار گرفتن در معرض دما در محدوده “وسیع” تا 10 سال کارکرد، درجه‌بندی شده است.

این پلتفرم همچنین گواهینامه‌های ARM PSA و SystemReady را برای آرامش بالقوه در رابطه با امنیت و سهولت ادغام دریافت کرده است. با توجه به این نکته، چیپست جدید می‌تواند از Yocto Linux ،Ubuntu یا Android با استفاده از SDK خود برای توسعه کارآمد نیز استفاده کند.

مدیاتک پیش‌بینی می‌کند که Genio 700 از سه‌ماهه دوم سال 2023 در دسترس قرار گیرد.

نظر شما درباره تراشه Genio 700 مدیاتک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی