حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر ECG اپل واچ می‌تواند کاربران را از افزایش سطح استرس آگاه کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، ساعت هوشمند

محصولات پوشیدنی اپل، از جمله اپل واچ، فارغ از محبوبیتی که دارند، عملکرد آن‌ها در دنیای واقعی نیز بسیار مورد تحسین قرار می‌گیرد. اخیرا مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد حسگر ECG اپل واچ توانایی مطلع کردن کاربران از افزایش سطح استرس را داراست. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

مطالعات جدید توانایی بالقوه حسگر ECG اپل واچ را در پیش‌بینی استرس نشان می‌دهد

به گزارش از طریق MyHealthyApple و MacRumors، بر اساس مطالعاتی که توسط محققان دانشگاه واترلو، کانادا انجام شده است، حسگر نوار قلب (ECG) روی ساعت‌های هوشمند اپل می‌تواند به پیش‌بینی سطح استرس کاربر کمک کند. سایر پوشیدنی‌ها، مانند ساعت‌های هوشمند Fitbit، از Heart Rate Variability یا HRV برای درک میزان استرس کاربر استفاده می‌کنند. HRV زمان بین ضربان قلب را اندازه گیری می‌کند و می‌تواند بین ۲۰ تا ۲۰۰ میلی ثانیه باشد. ساعت‌های Fitbit همچنین خواص الکتریکی پوست و دمای پوست کاربر را اندازه‌گیری می‌کنند تا سطوح استرس در آینده را پیش‌بینی کنند.

ساعت‌های هوشمند گارمین با استفاده از یک روش نسبتا ساده استرس را پیش‌بینی می‌کنند. اگر تغییرپذیری بین ضربان قلب (Heart Rate Variability) کاهش یابد، پس استرس در حال افزایش است. اگر تنوع بین ضربان قلب افزایش یابد، استرس نیز کاهش می‌یابد. برخی از این دستگاه‌ها نه تنها به کاربر هشدار می‌دهند که وی در مسیر افزایش استرس قرار دارد، بلکه برخی تمرین‌های تنفسی را نیز پیشنهاد می‌کنند که بلافاصله به او کمک می‌کنند تا از این اتفاق جلوگیری کند.

سنسور ECG اپل واچ را می‌توان برای پیش بینی نیز استرس استفاده کرد

حسگر ECG اپل واچ

به طور شگفت انگیزی، ECG تک لید در اپل واچ با ECG دوازده لید مورد استفاده در بیمارستان‌ها مقایسه می‌شود. اپل می‌گوید که توانایی برنامه ECG برای طبقه‌بندی دقیق ضبط ECG به AFib و ریتم سینوسی در یک کارآزمایی بالینی تقریبا روی ۶۰۰ نفر آزمایش شد و ۹۹.۶ درصد ویژگی را با توجه به طبقه‌بندی ریتم سینوسی و ۹۸.۳ درصد حساسیت برای طبقه‌بندی AFib را نشان داده است.

اخیرا مطالعه‌ای انجام شده است که اولین مطالعه در نوع خود بود که نشان داد حسگر ECG در اپل واچ چقدر می‌تواند استرس را اندازه‌گیری کند. به هر یک از شرکت کنندگان در این مطالعه یک آیفون ۷ با iOS 15 و یک اپل واچ سری ۶ (که دارای سنسور ECG و watchOS 8.3 است) داده شد. به شرکت‌کنندگان این دستگاه‌ها، مدت دو هفته زمان داده شد و به آن‌ها گفته شد که اطلاعات را در مدت شش روز و هر سه ساعت یک‌بار در هر روز جمع‌آوری کنند.

قبل از شروع آزمایش، شرکت‌کنندگان باید یک پرسشنامه استرس خود را در آیفون پر می‌کردند که در اپلیکیشن iOS توسعه‌یافته توسط محققان قابل دسترسی است. الگوریتم‌های یادگیری ماشینی و سایر عوامل مانند سن، جنسیت و شغل شرکت کنندگان برای مطالعه مورد استفاده قرار گرفته است. محققان نوشته‌اند که به طور کلی، مدل‌های استرس دقت بالایی دارند اما همچنین یادآوری کمتری داشته‌اند. در اینجا در مقایسه با استاندارد و همچنین ماهیت اندازه‌گیری‌های واقعی، نتایج ارائه‌شده کاملا امیدوارکننده بود.

حسگر ECG اپل واچ

به گفته PhoneArena، محققان همچنین معتقدند که سنسور ECG در اپل واچ، همراه با ویژگی نظارت بر خواب روی ساعت و توانایی آن برای ردیابی فعالیت بدنی، می‌تواند به ابزاری دقیق برای پیش‌بینی سطوح بالاتر استرس تبدیل شود. همچنین کاربران اپل واچ می‌توانند اعلان افزایش قریب الوقوع سطح استرس خود را دریافت کنند تا قبل از اینکه سلامت روانی آن‌ها بدتر شود، زودتر خود را کنترل کنند. بسیاری از گجت‌های پوشیدنی‌ امکان نظارت بر وضعیت استرس را ارائه می‌کنند، حتی اسمارت بند ۷ شیائومی که قیمت پایینی دارد.

به جز این طیف وسیع دیگری از ساعت‌های هوشمند امکان نوعی نظارت بر استرس را ارائه می‌دهند، اسمارت بند ۷ شیائومی به شکل مناسبی به شما این امکان را می‌دهد. شاید اپل در حال کار بر روی یک سیستم نظارت بر استرس است که ممکن است ECG را با برخی از سنسورهای موجود یا جدید دیگری ترکیب کند. جهت اطلاع باید بگوییم که حسگر ECG، ضربان قلب شما را از نظر ریتم‌های غیرطبیعی که می‌تواند نشان دهد کاربر از فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) رنج می‌برد، نظارت می‌کند.

در گذشته، درباره زنی در بریتانیا به شما گفتیم که مسافر یک ماشین بود که دچار سرگیجه شده و قلبش به تپش افتاده بود. پسرش اپل واچ سری ۸ خود را روی مچ دست او گذاشت و عملیات تست نوار قلب را انجام داد که فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص داد. فقط برای اطمینان، او چند بار دیگر نوار قلب را انجام داد و هر بار نتیحه آزمایش یکسان بود. این زن به نزدیک‌ترین مرکز اورژانس منتقل شد و در آنجا تحت عمل جراحی قرار گرفت. پسرش وی گفته است متخصصان NHS (سرویس بهداشت ملی) که از او مراقبت کرده و گفته‌اند که اگر اپل واچ نبود، به احتمال زیاد او نمی‌توانست تا پایان روز دوام بیاورد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان