حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری هواوی و نوکیا برای توسعه و ثبت اختراعات مشترک

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، حق اختراع، نوکیا، هواوی

هواوی و نوکیا، هر دو غول‌های بزرگی در حوزه فناوری محسوب می‌شوند. اگرچه نوکیا دیگر آن عظمت گذشته را ندارد و هواوی نیز به دلیل تحریم‌های آمریکا دیگر قدرت و عظمت گذشته خود را ندارد تا با بزرگان دنیای تکنولوژی در شرایطی برابر رقابت کند. با این حال، اکنون شاهد همکاری هواوی و نوکیا برای توسعه و ثبت اختراعات مشترک هستیم. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

همکاری هواوی و نوکیا برای توسعه و ثبت اختراعات مشترک

هواوی و نوکیا از تمدید قرارداد مجوز اختراع (یا قرارداد مجوز پتنت) بین هر دو برند خبر دادند. با این حال، هر دو شرکت جزئیات معامله را فاش نکرده‌اند. این موضوع به آن دلیل است که مفاد قرارداد محرمانه است. پیش از این، هواوی و اوپو از امضای قرارداد بین مجوزهای متقابل پتنت جهانی خود خبر داده بودند. قرارداد ثبت اختراع اوپو و هواوی، پتنت‌های اولیه استانداردهای ارتباطات سلولی را پوشش می‌دهد.

این قرارداد شامل استانداردهای 5G نیز هست. هواوی و گروه سامسونگ نیز قرارداد مشابهی در مورد بسته‌های پتنت ضروری استاندارد مربوطه خود دارند. سامسونگ ماه گذشته ۹۸ پتنت خود را در ایالات متحده به هواوی منتقل کرد. این شرکت مستقر در کره جنوبی تاکنون در مجموع ۱۷۹ پتنت را به هواوی منتقل کرده است که این بخشی از قرارداد ثبت اختراع بین هر دو شرکت است.

همکاری هواوی و نوکیا

هواوی گفته است که معمولا برندهای بزرگ هم صاحب حق هستند و هم کاربران. بنابراین مجوز بین برندهای بزرگ معمولا مجوز متقابل است و پرداخت هزینه مجوز بستگی به ارزش ثبت اختراع و شرایط بازار هر دو طرف دارد. همچنین از سوی دیگر، هواوی سهم زیادی از ارتباطات جهانی دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که انتظار می‌رود حدود ۳۵۰ میلیون تلفن همراه 5G و ۱۵ میلیون خودروی هوشمند توسط هواوی در سال ۲۰۲۲ مجوز دریافت کنند.

علاوه بر این، حدود ۳۰ میلیون پایانه دسترسی پهنای باند برای کاربران خانگی مجوز دریافت خواهند کرد. این حجم معادل ۴۵ درصد از تبادل داده‌های جهانی را تشکیل می‌دهد. بخش ارتباطات هواوی علیرغم ممنوعیت و تحریم‌های آمریکا، سهم زیادی در ارتباطات جهانی دارد. البته سهم این شرکت می‌توانست خیلی بیشتر باشد، اما آمریکا با اعمال تحریم‌ها مطمئن شد که هواوی این کار را نمی‌کند.

همکاری هواوی و نوکیا

هواوی در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از پتنت‌های 4G جهان را در اختیار دارد. این شرکت همچنین حدود ۲۰ درصد از پتنت‌های 5G، Wi-Fi 6 و H.266 را در اختیار گرفته است و حدود ۳۰ درصد از پتنت‌های OTN و 10G PON و همچنین حدود ۲۰ درصد از پتنت‌های IETF را در اختیار دارد. این شرکت گفته است که در سال ۲۰۲۲، ما بیش از ۲۰ قرارداد مجوز جدید یا تمدید شده، از جمله در بخش تلفن‌های همراه، خودروهای هوشمند، شبکه‌ها، اینترنت اشیا و غیره را امضا کرده‌ایم.

به گفته وب سایت خبرگزاری GizChina، این شرکت همچنین مجوز ارائه فناوری پیشرفته ثبت اختراع را به برندهای معروف خودرو از جمله آئودی، مرسدس بنز، بی ام و، پورشه، رنو، سوزوکی، لامبورگینی، سوبارو و بنتلی دارد. نظر شما کاربران ترنجی درباره همکاری هواوی و نوکیا برای توسعه و ثبت اختراعات مشترک چیست؟ آیا هواوی می‌تواند مجددا به روزهای شکوه و اوج قدرت خود بازگردد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان