حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه نسخه خوان گوگل برای حل مشکلات دست خط پزشکان در حال توسعه است

همه ما احتمالا یک یا چند بار با این موضوع برخورد داشته‌ایم که پزشک‌ها موقع نوشتن نسخه‌ها، دست خط‌هایی ناخوانا و نا مفهوم استفاده می‌کنند. این مسئله مدت‌هاست که منجر به بروز مشکلات مختلفی می‌شود. به همین دلیل نیز گویا برنامه نسخه خوان گوگل برای حل مشکلات دست خط پزشکان در حال توسعه است. با ترنجی همراه شوید.

برنامه نسخه خوان گوگل برای حل مشکلات دست خط پزشکان در حال توسعه است

این یک شوخی قدیمی است که هیچ کس نمی‌تواند دست‌خط پزشکان را بخواند. اما واقعیت این است که این موضوع اصلا شوخی نیست. دست خط ضعیف می‌تواند منجر به خطاهای دارویی جدی شود و خطر مرگ و بیماری‌های خاصی را افزایش دهد. به عبارت دیگر، این یک موضوع جدی است. برخی از ایالت‌های آمریکا از پزشکان درخواست کرده‌اندکه نسخه‌ها را به صورت الکترونیکی به داروخانه ارسال کنند تا چنین اشتباهاتی کاهش یابد. بر اساس گزارشی که سال گذشته توسط موسسه پزشکی IOM منتشر شده است، سالانه ۱.۵ میلیون جراحت در بیماران رخ می‌دهد زیرا داروسازان و کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی، دستخط پزشکان را اشتباه می‌خوانند.

برنامه نسخه خوان گوگل

اکنون به نظر می‌رسد گوگل در تلاش برای حل این مشکل است. TechCrunch گزارش داده است که گوگل، در جریان کنفرانس سالانه خود در هند که اخیرا در این کشور برگزار شده است، اعلام کرده که با داروسازان برای تفسیر آنچه که پزشکان روی پد نسخه‌های خود نوشته‌اند، کار می‌کند. گوگل یک نمونه اولیه برنامه تحقیقاتی را توسعه داده است که در حال حاضر برای استفاده عمومی آماده نیست. این برنامه شامل گرفتن عکس از نسخه یا بارگذاری یک عکس از یک کتابخانه تصاویر است.

به گفته خبرگزاری PhoneArena، هنگامی که تصویر نسخه یا نسخه آپلود شده از کتابخانه عکس پردازش شود، این برنامه داروهای نوشته شده در نسخه یا یادداشت کتابخانه عکس را پیدا کرده و آن را ارائه می‌کند. یکی از مدیران گوگل این فناوری را به نمایش گذاشته و گفته است که اقدام جدید این شرکت به عنوان یک فناوری کمکی برای دیجیتالی کردن اسناد پزشکی دست‌نویس با هوش مصنوعی تقویت یافته برای داروسازان عمل می‌کند، اما هیچ تصمیمی صرفا بر اساس خروجی ارائه شده توسط این فناوری گرفته نخواهد شد.

برنامه نسخه خوان گوگل

به نظر می‌رسد این برنامه همراه با داده‌های داروسازان استفاده می‌شود تا مشخص کند که کدام دارو از یک اسکریپت داده شده است. اگر گوگل بتواند این فناوری را تکمیل کند، ممکن است گام بزرگی در جهت کاهش تعداد صدمات ناشی از دست خط‌های نامرتب پزشکان بردارد. در حال حاضر، این فناوری در نمونه اولیه تحقیقاتی است و گوگل هنوز تصمیمی در مورد راه اندازی آن اتخاذ نکرده است. فناوری‌هایی مانند این نسخه خوان، می‌تواند به بیماران در سراسر جهان کمک کند. نظر شما کاربران ترنجی درباره برنامه نسخه خوان گوگل که برای حل مشکلات دست خط پزشکان در حال توسعه است، چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان