حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توافق ۱۰ ساله سونی و مایکروسافت برای عرضه Call of duty در پلی استیشن پلاس

همانطور که می‌دانید، موضوع خریدهای سنگین بخش سرگرمی مایکروسافت سبب شد تا چندی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی سازی جهان تحت تسلط ردموندی‌ها قرار گیرد. این مسئله موجب بروز شایعاتی مبنی بر عدم عرضه Call of duty در پلی استیشن شد و گویا حالا شاهد توافق ۱۰ ساله سونی و مایکروسافت برای عرضه Call of duty در پلی استیشن پلاس هستیم. با ترنجی همراه شوید.

توافق ۱۰ ساله سونی و مایکروسافت برای عرضه Call of duty در پلی استیشن پلاس

ما اکنون می‌دانیم که مایکروسافت به سونی یک قرارداد ۱۰ ساله را پیشنهاد داده است که به عنوان بخشی از بحث خرید Activision-Blizzard، عنوان Call of Duty را در پلی استیشن باقی نگه خواهد داشت. این عنوان بی شک شناخته شده‌ترین بازی FPS یا (First Person Shooter) در جهان است و گویا در پلی استیشن پلاس در دسترس خواهد بود. این موضوع با توجه به جنبه دیگری از این توافق که ممکن است مورد توجه گیمرها باشد.

خبر خرید Activision-Blizzard مایکروسافت باعث ایجاد تنش در روابط سونی و مایکروسافت شده است. حتی وقتی به نظر می‌رسید که نبرد کنسول‌ها بالاخره به پایان رسیده است، این تولید کننده ژاپنی اکنون تمام تلاش خود را به کار بسته است تا نهایی شدن این معامله شود. با این حال، این تقصیر مایکروسافت نیست که سعی می‌کند روابطش را با رقیب دیرینه خود صاف کند.

اکنون می‌دانیم که عنوان Call of Duty، یعنی همان سری بازی محبوبی که سونی نگران است تنها بر روی Xbox و PC در دسترس باشد، منبع این مشکل است. چند روز پیش متوجه شدیم که مایکروسافت تلاش کرده تا حسن نیت خود را نشان دهد و با بستن قراردادی با سونی (که آن‌ها را ملزم می‌کند تا حداقل ده سال به فروش Call of Duty در پلی استیشن ادامه دهند) به این نگرانی مدیران سونی پایان دهند. امروز بلومبرگ با اشاره به این معامله شفاف سازی قابل توجهی انجام داد و گویا مایکروسافت نیز می‌خواهد که عنوان Call of Duty همچنان در پلی استیشن پلاس باشد.

توافق ۱۰ ساله سونی و مایکروسافت

به گفته خبرگزاری GizChina، در واقع، به گفته افراد مطلع، مایکروسافت با درخواست اضافه شدن Call of Duty به لیست عناوین پلی استیشن پلاس، ایده خود را یک قدم فراتر برده است. بنابر گفته رسانه‌ها مشخص نیست که آیا این معامله به این معنی است که هر نسخه جدید در روز عرضه در دسترس خواهد بود یا خیر. با این حال، به نظر می‌رسد که این موضوع برای Call of Duty در پلی استیشن پلاس کاملا صادق است. یعنی همانطور که Xbox Game Pass اغلب موارد انحصاری را از روز اول ارائه می‌دهد، این موضوع احتمالا برای سونی و پلی استیشن نیز همینطور خواهد بود.

در غیر این صورت، سونی علاقه خاصی به این معامله نخواهد داشت. بنابراین، این یک راه حل قابل توجه برای سونی است. به این دلیل که هر دوی آن‌ها را قادر می‌سازد تا با رهبر بزرگ بازار در تعداد عناوین بازی‌های ویدیویی رقابت کنند و همچنین به این دلیل که موضع خود را در مورد در دسترس بودن این عنوان محبوب در پلی استیشن پلاس تغییر می‌دهد. جهت یادآوری، سونی همچنان از عرضه عناوین بزرگ خود در سایر پلتفرم‌ها (در روز اول) خودداری می‌کند. نظر شما کاربران ترنجی درباره توافق ۱۰ ساله سونی و مایکروسافت برای عرضه Call of duty در پلی استیشن پلاس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان