حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیرعامل اپل خرید تراشه از کارخانه TSMC در آریزونا را تایید کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تیم کوک، مدیرعامل اپل، درکنار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از کارخانه تولید تراشه TSMC در ایالت آریزونا بازدید کردند. درجریان سخنرانی این رویداد، کوک تأیید کرد که TSMC تراشه‌هایی را برای اپل در این کارخانه تولید خواهد کرد و این تراشه‌ها با عنوان «Made in America» ارائه خواهند شد.

خرید تراشه از TSMC آریزونا توسط اپل

تیم کوک در هنگام اعلام سرمایه‌گذاری TSMC در این ایالت که با حضور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برگزار شد، در آریزونا بود.

مدیرعامل اپل درجریان سخنرانی خود بیان کرد:

«اکنون، به‌لطف کار سخت بسیاری از مردم، این تراشه‌ها می‌توانند با افتخار با مهر ساخت آمریکا ارائه شوند. این لحظه فوق‌العاده مهمی است. امروز فقط آغاز است. امروز ما تخصص TSMC را با نبوغ بی‌نظیر کارگران آمریکایی ترکیب می‌کنیم. ما درحال سرمایه‌گذاری در آینده روشن‌تر و قوی‌تری هستیم، ما در حال کاشت بذر خود در صحرای آریزونا هستیم و در اپل، ما مفتخریم که به رشد آن کمک می‌کنیم.»

خرید تراشه از TSMC آریزونا توسط اپل

خرید تراشه از TSMC آریزونا توسط اپل

TSMC بزرگترین کمپانی تولیدکننده تراشه در جهان است و بیش از نیمی از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. شرکت تولید نیمه هادی تایوان همچنین تمام تراشه‌هایی را که در آیفون‌ها، آیپدها، مک‌ها و سایر دستگاه‌های اپل استفاده می‌شود، تولید می‌کند.

درحال‌حاضر، این تراشه‌ها عمدتاً در تایوان تولید می‌شوند، اما TSMC درحال ساخت دو کارخانه در آریزونا است و اپل به‌دنبال انتقال تولید بیشتر به ایالات‌متحده می‌باشد. TSMC قصد دارد 40 میلیارد دلار هزینه کند و اولین کارخانه در سال 2024 و دومین کارخانه در سال 2026 افتتاح می‌شود.

یکی از کارخانه‌های TSMC در آریزونا در سال 2024 تراشه‌های 4 نانومتری تولید خواهد کرد. در آینده، TSMC از این کارخانه برای تولید تراشه‌های پیشرفته‌تر 3 نانومتری برای اپل استفاده خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود یک‌سوم ظرفیت کارخانه در آریزونا برای اپل باشد. ظرفیت قبلی این کارخانه حدود 20 هزار ویفر بود که هر کدام حاوی چند تراشه می‌باشد.

نظر شما درباره خرید تراشه از کارخانه TSMC واقع در آریزونا توسط اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی