حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مهم‌ترین نکات خرید صندلی کامپیوتر

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

زندگی امروز، زندگی کارمندی و پشت‌ میز نشینی است. متاسفانه صندلی بسیاری از کارمندان غیراستاندارد به شمار می‌آید که باعث گردن‌درد، کمردرد و مشکلات ستون فقرات می‌شود. همچنین دانشجویان و دانش‌آموزان بسیاری برای انجام تکالیف درسی یا خواندن کتاب، بدون تحرک روی صندلی می‌نشینند. خرید صندلی اداری استاندارد (یا به‌اصطلاح صندلی کامپیوتر یا صندلی ارگونومیک) یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که هر کارفرمای دلسوزی برای کارمندانش انجام می‌دهد. ما به فکر سلامت شما هستیم؛ به همین دلیل یک راهنمای خرید صندلی کامپیوتر مناسب را برای شما ترتیب دادیم تا از کار کردن و درس خواندن پشت میز کار لذت ببرید. اگر شما هم به‌دنبال صندلی کامپیوتر مناسب هستید، خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

قابل‌تنظیم بودن ارتفاع صندلی؛ نکته‌ای مهم در انتخاب صندلی کامپیوتر استاندارد

قد افراد مختلف با هم متفاوت است. اگر ارتفاع صندلی رایانه ثابت باشد، قطعاً برای بسیاری از افراد مناسب نخواهد بود. اگر به‌دنبال یک راهنمای خرید صندلی کامپیوتر هستید، ویژگی قابل‌تنظیم بودن ارتفاع آن را فراموش نکنید. افرادی که قدشان 150 تا 190 است، باید ارتفاع صندلی‌شان را بین 38 تا 55 سانتی‌متر قرار دهند. قبل از شروع به کار، حتماً ارتفاع صندلی را تنظیم کنید تا دچار مشکلات ستون فقرات، گردن و کمر نشوید.

تنظیم درست و اصولی صندلی باعث کاهش فشار روی زانو و کمر می‎شود. در تنظیم صندلی‌تان دقت کنید؛ وقتی می‌نشینید، باید زانوها پایین‌تر از لگن قرار بگیرند و ران‌ها موازی با زمین و پاها به‌صورت صاف روی زمین باشند. ارتفاع میزهای کار ثابت است؛ بنابراین باید صندلی را با میز تنظیم کنید تا راحت و آسوده پشت میز بنشینید. برای خرید صندلی ارگونومیک مناسب حتما به قابل‌تنظیم بودن ارتفاع آن دقت کنید.

برای انتخاب بهترین صندلی کامپیوتر، باید نشیمن صندلی قابل‌تنظیم باشد

برخی از صندلی‌ها، دستگیره‌ای دارند که پشتی صندلی را به داخل یا خارج حرکت می‌دهد. همچنین هنگامی که روی صندلی نشسته‌اید، استفاده از نوار لغزنده اهرمی می‌تواند صندلی را به داخل یا خارج هدایت کند. اگر عمق نشیمن صندلی مناسب نباشد، فشار بالایی به پشت زانوها وارد می‌شود.

عمق نشیمن صندلی کامپیوتر برای افرادی که ران‌های بلندی دارند، باید بیشتر و برای افرادی که ران‌های کوتاه‌تری دارند، باید کمتر باشد. اگر در حال حاضر روی صندلی ارگونومیک نشسته‌اید، لبه صندلی و پشت زانوی شما چند انگشت فاصله دارد؟ باید بین لبه صندلی و پشت زانوی شما بین 2 تا 3 انگشت فاصله و انحنای پشت صندلی به پشت شما چسبیده باشد.

مناسب بودن اندازه نشیمن در انتخاب بهترین صندلی کامپیوتر

اگر نیاز به راهنمای خرید صندلی کامپیوتر دارید، حتماً به متناسب بودن اندازه نشیمن دقت کنید. گودی نشیمن صندلی باید به گونه‌ای باشد که از ران‌ها محافظت کند، اما با زانوها تماس نداشته باشد. عرض صندلی نیز باید حدوداً 3 سانتی‌متر از عرض باسن شما پهن‌تر باشد. اگر این مقدار کم یا زیاد شود، روی صندلی احساس راحتی ندارید و کمردرد می‌شوید. حتماً در انتخاب صندلی رایانه مناسب به وزن و ابعاد بدنتان دقت کنید.

بسیاری از عاشقان بازی‌های کامپیوتری، به‌دنبال صندلی مناسبی می‌گردند. اگر شما نیز یک گیمر حرفه‌ای هستید و ساعت‌ها مقابل صفحه نمایش بازی می‌کنید، خرید صندلی گیمینگ را توصیه می‌کنیم. با خرید صندلی گیمینگ مناسب، از دردها و آسیب‌های جدی ستون فقرات جلوگیری می‌کنید.

بهترین صندلی کامپیوتر باید پشتیبان کمر قابل‌تنظیم داشته باشد

حالت طبیعی ستون فقرات و کمر Sمانند است. بهترین صندلی اداری نیز باید از حالت S ستون فقرات پشتیبانی تا از فشار روی لگن، گردن، زانو و کمر جلوگیری کند. آناتومی بدن افراد با یکدیگر متفاوت است؛ به همین دلیل انتخاب صندلی اداری مناسب باید قابلیت تنظیم پشتیبان کمر را داشته باشد.

پایه فلزی چرخان و چرخ متحرک؛ یکی از ویژگی‌های صندلی کامپیوتر مناسب

صندلی‌های ثابت برای کار اداری مناسب نیستند. شما در طول شبانه‌روز ممکن است بالای 7 ساعت روی صندلی بنشینید. پایه‌های فلزی صندلی کامپیوتر، معمولا 5 میله یا به‌اصطلاح 5 پر دارند. اگر تعداد این میله‌ها کمتر از 5 عدد باشد، احتمالاً صندلی کامپیوتر واژگون شود. همچنین چرخ‌های صندلی ادارای باید کیفیت مناسبی داشته باشند. نداشتن پایه چرخان و چرخ متحرک، یک ایراد بسیار مهم برای صندلی رایانه خواهد بود.

به‌عنوان راهنمای خرید صندلی ارگونومیک، به شما توصیه می‌کنیم که از صندلی‌های پایه چرخان استفاده کنید. با داشتن پایه چرخان صندلی، می‌توانید به نقاط مختلف میز یا حتی نقاط مختلف اطراف دسترسی داشته باشید. موقع خرید به چرخ‌های صندلی دقت کنید؛ چراکه ممکن است چرخ‌های آن مناسب نوع کفپوش محل کار یا خانه شما نباشد.

داشتن دسته‌های قابل‌تنظیم؛ نکته‌ای مهم در راهنمای خرید صندلی کامپیوتر استاندارد

اگر به صندلی اداری‌تان دقت کنید، در دو طرف آن تکیه‌گاه دست دارد. اگر به‌دنبال بهترین صندلی رایانه می‌گردید، حتماً دقت کنید که ارتفاع تکیه‌گاه دست آن قابل‌تنظیم باشد. بهترین ارتفاع تکیه‌گاه دست، 17 تا 26 سانتی‌متر بالاتر از نشیمن خواهد بود. اگر تکیه‌گاه دست حالت چرخشی داشته باشد، بسیار مطلوب است؛ چراکه به پشتیبانی از دست و بازوی کاربران هنگام تایپ کردن کمک شایانی می‌کند. وجود دسته‌های قابل‌تنظیم باعث می‌شود که بدن در وضعیت مناسبی قرار بگیرد و شانه‌ها راحت باشند.

استفاده از باکیفیت‌ترین متریال، راز یک صندلی کامپیوتر استاندارد

یک صندلی رایانه خوب از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال و مواد ساخته می‌شود. این کیفیت بالا، قیمت صندلی را هم گران‌تر می‌کند. اگر به سلامتی ستون فقراتتان اهمیت بالایی می‌دهید، حتماً صندلی استانداردی را با مواد اولیه خوب خریداری کنید که مقاومت بالا و توانایی جذب رطوبت داشته باشد.

بهتر است روکش صندلی از چرم یا مخمل باکیفیت باشد تا مانع از عرق کردن شود. در برخی از صندلی‌ها فوم بی‌کیفیت به‌کار می‌رود که بعد از مدتی پودر می‌شود. حتماً دقت کنید که صندلی کامپیوتر ضمانت‌نامه و گارانتی معتبر داشته باشد. همچنین ارتفاع صندلی باید با ارتفاع میز متناسب باشد.

بهترین و باکیفیت‌ترین صندلی‌های کامپیوتر را از گروه تولیدی بلج بخرید

در این مقاله، درباره استانداردهای خرید یک صندلی کامپیوتر خوب صحبت کردیم. بسیاری از دانشجویان، دانش‌آموزان و کارمندان، ساعت‌های طولانی روی صندلی می‌نشینند و متاسفانه حرکت نمی‌کنند؛ بنابراین راهنمای خرید صندلی کامپیوتر استاندارد برای کارمندان و دانشجویان بسیار مفید خواهد بود.  گروه تولیدی بلج با 30 سال سابقه درخشان، محصولاتش را به روش‌های مختلف عرضه می‌کند.

در فروشگاه بلج، می‌توانید محصولات را به‌صورت آنلاین یا حضوری خریداری کنید. همچنین فروشگاه بلج امکان ارسال رایگان به سراسر کشور را برای خریدهای بالاتر از 3 میلیون تومان فراهم کرده است. اگر تمایل دارید بهترین صندلی‌های کامپیوتر و محصولات چوبی را خریداری کنید، به سایت فروشگاه بلج به آدرس bolej.ir مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای ارتباط برقرار کردن با کارشناسان بلج، با شماره تلفن ۰۲۱۵۳۱۳۸ تماس بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات