حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ادعای حفظ حریم خصوصی کاربران توسط اپل احتمالا هیچوقت واقعیت نداشته است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، امنیت

اپل یکی از شرکت‌هایی است که همواره بر موضوع امنیت و حریم خصوصی تاکید گسترده دارد. گاهی اوقات حتی برخی معتقد هستند که اپل در زمینه حریم خصوصی، دیدگاه و رویه‌ای وسواسی داشته است. اما گویا این حرف‌ها سخنانی بیش نیست و ادعای حفظ حریم خصوصی کاربران توسط اپل احتمالا هیچوقت واقعیت نداشته است. با ترنجی همراه شوید.

ادعای حفظ حریم خصوصی کاربران توسط اپل احتمالا هیچوقت واقعیت نداشته است

ادعای حریم خصوصی اپل همیشه بر یک چیز مهم تاکید دارد و آن هم ناشناس بودن است. به عنوان یک شرکت محبوب و شناخته شده، اپل این موضوع را چندین بار اعلام کرده است که داده‌های کاربران آن با یک کد منحصر به فرد ذخیره می‌شوند. این امر باعث می‌شود که کسی نتواند اطلاعات شخصی هر کاربر را بخواند. گزارش جدیدی توسط Mysk منتشر شده است که ادعا می‌کند اپل همچنان می‌تواند اطلاعات شخصی شما را ببیند. گویا قبلا در مورد یک موضوع مشابه، کاربران از اپل شکایت کرده‌اند.

ادعای حفظ حریم خصوصی کاربران توسط اپل

هفته گذشته، محققان گزارش دادند که اطلاعاتی مبنی بر به سرقت رفتن اطلاعات کاربران توسط اپلیکیشن‌های اپل وجود دارد. این برنامه‌ها حتی زمانی که آن‌ها را از انجام این کار محدود کنید، بازهم به سرقت اطلاعات ادامه می‌دهند. با توجه به این ادعا، اپل با شکایتی برای ردیابی دستگاه‌های کاربران مواجه شده بود. اما به نظر نمی‌رسد همه چیز به همین جا ختم شود. همانطور که اوضاع برای این سازنده آمریکایی بدتر می‌شود، همین گروه از محققان به تازگی اتهامات جدیدی را علیه اپل وارد کرده‌اند.

طبق ادعای آن‌ها، ادعا شده است که یک شناسه منحصر به فرد جدید در داده‌های همه کاربران آیفون پیدا کرده‌اند. این شناسه منحصر به فرد ثابت می‌کند که برنامه‌های سهام، تمام اطلاعات را به اپل ارسال می‌کنند. بنابراین اگرچه ممکن است داده‌های شما ناشناس به نظر برسند، اما اپل با شناسه منحصر به‌ فردی می‌تواند تشخیص دهد که اطلاعات مربوط به چه کسی است.

به گفته آن‌ها، این کد، شناسه منحصر به فرد حساب iCloud هر کاربر را شناسایی می‌کند و با توجه به شناسه منحصر به فرد، اپل می‌تواند به راحتی بفهمد که این اطلاعات متعلق به چه اکانتی است. آن‌ها این موضوع را در ویدئویی که در توییتر منتشر کردند نشان داده‌اند که ظاهر ثابت یک شناسه منحصر به فرد به نام DSID را در کدها نشان می‌دهد. بنابراین گویا اپل احتمالا قوانین خود را شکسته باشد.

ادعای حفظ حریم خصوصی کاربران توسط اپل

تجزیه و تحلیل دستگاه اپل در بیانیه حریم خصوصی این موضوع را بیان می‌کند. اطلاعات شخصی شما ممکن است فقط برای اهداف تبلیغاتی ثبت شود و اینکه تمام داده‌های شما ناشناس هستند تا جایی که هیچ کس نمی‌تواند داده‌های شخصی شما را ببیند. اما طبق تحقیقات اخیر ممکن است اینطور نباشد و این مسئله می‌تواند وضعیت اپل را بدتر در دید عموم کند. تحقیقات Mysk می‌تواند این موضوع را تایید کند و فرقی نمی‌کند که برنامه‌ها را از ردیابی داده‌های خود غیرفعال کنید یا خیر.

به گفته GizChina، تنها راهی که می‌توانید در واقع جلوی آن را بگیرید. این است که استفاده از فروشگاه برنامه‌ها و سایر برنامه‌های مرتبط با آن را متوقف کنید که تا زمانی که از دستگاه آیفون شرکت اپل استفاده می‌کنید، غیرممکن است. توجه داشته باشید که سرقت اطلاعات کاربر چیزی است که تقریبا همه شرکت‌ها آن را انجام می‌دهند. اما پس از آن، اپل به عنوان یک شرکت، خود را به عنوان یک حافظ حریم خصوصی معرفی کرده است. همه به این دلیل به اپل اعتماد کرده‌اند.

بسیاری از مردم از دستگاه‌های این شرکت به دلیل حفظ حریم خصوصی و ویژگی‌های امنیتی درجه یک آن استفاده می‌کنند. بنابراین اخباری از این دست قطعا به کسب و کار آن لطمه زیادی خواهد زد. مخصوصا وقتی با مدرکی قابل اثبات همراه باشد. این شرکت به طور کلی هنوز به این اتهامات پاسخی نداده است. اما ما همچنان موضوع را دنبال می‌کنیم تا نتیجه آن را ببینیم و هر اتفاقی که رخ دهد را اطلاع خواهیم داد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان